Zawsze byliśmy z mężem zgodni, że nie chcemy dzieci. Mimo stałego zabezpieczania się znacząco spóźniał mi się okres. Ukochany z wielką nadzieją zapytał czy to możliwe żebym dostała menopauzy w wieku 36 lat. Może i możliwe, ale pozytywny test ciążowy obalił jego teorię... YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
0
1
Anula | 185.23.148.* | 30 Czerwca, 2018 11:07
Jeśli nie mieszkacie w Polsce- to nie macie się czym martwić :)
Jezeli pojdziesz do ginekologa potwierdzic ciaze to nie radze potem jechac na zadna wycieczke zagraniczna celem zabiegu bo bedziesz w systemie i jak nie urodzisz beda dochodzić czemu a wtedy nawet i maz pojdzie do wiezienia za wspoludzial. Wiec albo cicha wycieczka do Niemiec, UK, czy gdzie tam wygodniej (wyniesie Was tyle co zwykle wakacje, gora 3000zl za tydzien na wypasie bo zabieg to zwykla farmakologia, tyle ze pod parogodzinnym nadzorem. Nie dajcie sie naciagnac "pomocnym znajomym"bo za zwykle zapisanie do lekarza Was policza, ze niby nie wiadomo ile to zachodu czy kosztow). A jezeli nie... no to gratulacje;)
1
3
adn | 217.99.175.* | 30 Czerwca, 2018 14:54
Za aborcję wykonaną za granicą nie ponosi się odpowiedzialności karnej. I kosztuje ponad 2k euro + obowiązkowe badania, które możesz wykonać w Polsce przed zabiegiem. Wszystko jest na stronie klinik aborcyjnych, mają nawet polską wersję językową, nie tłumaczone przez translator :)
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
-1
4
Ariadna | 37.47.60.* | 30 Czerwca, 2018 15:05
Jeśli oboje jesteście zdrowi genetycznie i takie jest też dziecko(można to zbadać), to szkoda byłoby usuwać ciążę. Szkoda dziecka, któremu natura daje szansę, by żyć, rozwijać się i być przedłużeniem, dziedzictwem Waszego życia. Możecie mieć potem poważne wyrzuty sumienia.
Czy macie jakieś poważne problemy ekonomiczne nie pozwalające Wam na utrzymanie dziecka? Jeśli tak, to może lepiej skorzystać z pomocy społecznej, ewentualnie oddać dziecko do adopcji?
A może jednak jesteście w stanie je wychować? Przemyślcie to jeszcze.
W Polsce karany jest ginekolog wykonujacy aborcje bezprawnie. Chyba, ze weszlo w zycie to prawo mowiace, ze kobieta rowniez ponosi odpowiedzialnosc, ale wydaje mi sie ze nie weszlo. Zatem jesli jak wyzej, to kobieta jest bezkarna.
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
6
fejk | 83.26.229.* | 30 Czerwca, 2018 15:14
Ariadna - nie masz pojęcia, czemu nie chcą mieć dzieci. Może chodzi o pieniądze, może o choroby genetyczne, a może oni po prostu nie czują się na siłach być rodzicami. A po nieśmiałej nadziei faceta podejrzewam, że chodzi o to ostatnie. A ty im w tym momencie mówisz "a co tam, że nie lubicie czekolady, od dziś będziecie tylko i wyłącznie czekoladę jeść, bo to same korzyści!", tyle tylko, że dziecko to jednak "coś"więcej niż czekolada. Mam nadzieję, że nie należysz do osób, które wszystkim naokoło wmawiają "nie chcesz dzieci? NA PEWNO ci przejdzie!". Są ludzie którzy po prostu nie chcą mieć dzieci. Nie chcą, bo nie, bo nie lubią, bo np. brzydzą się nimi. Mają świadomość, że bez dzieci nie przedłużą rodu, możliwe nawet, że już mają zabezpieczenie na starość, by ktoś im "szklankę podał", niekoniecznie ze względów więzów krwi.
No i po prawdzie nic nie jest w Yafudzie napisane, że na pewno skorzystają z opcji aborcji. Może autorka stwierdzi, że urodzi i odda. Może będzie kombinować, jak tu rodzinie powiedzieć, że była ciąża, a dziecka z tego nie ma. A może to jednak inne są przyczyny i ciąża nie jest prawdziwa.
Ciekawi mnie też na ile Yafud prawdziwy, a na ile jest oczekiwaniem na gównoburzę :D
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika Ariadna[ Zobacz ]
„sprawca, który udziela pomocy kobiecie ciężarnej w przerwaniu ciąży z naruszeniem warunków określonych w ustawie z 7.1.1993 r. lub ją do tego nakłania – wypełnia znamiona czynu z art. 152 § 2 KK, niezależnie od tego, w jakim miejscu miałoby dojść do aborcji".
A prawo wciaż się zmienia - na coraz ostrzejsze. Nie takie pomysły są w drodze i tylko czekać, aż wejdą w życie podczas kolejnej wielkiej szopki kiedy ludzie będą zajęci oglądaniem kolejnych MS, euro, igrzysk czy innego badziewia - każda ustawa przejdzie jeżeli odwrócić wzrok społeczeństwa a to wcale nie jest trudne. Skończą się MS i nagle się okaże, że skończył się czas - zgodnie z prawem i przepisami - na referendum, protest czy jakikolwiek sprzeciw i obowiązuje ACTA 3.0, podatki od linków, kara pozbawienia wolności za aborcję za granicą, dwa kolejne podatki na paliwo i opłata przyciwsmogowa plus VAT 24%.
Witamy w Polsce
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika adn[ Zobacz ]
Mój przyjaciel, bardzo dobry zresztą, znamy się od 1szej podstawówki jest zupełnie zdrowy fizycznie, tak samo jak jego narzeczona. Niestety oboje (genetycznie, dziedzicznie) borykają się ze schizofrenią, a kolega jeszcze przechodził ataki padaczkowe. Fizycznie nie ma przeciwwskazań, dziecko byłoby zdrowe fizycznie. Czy to takie dziwne, że ich decyzja o nie posiadaniu dzieci jest najzupełniej i świadomie rozsądna i wręcz głupotą byłoby namawianie ich do płodzenia dziecka które na 100% odziedziczy chorobę psychiczną bądz od razu urodzi się upośledzone?
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika fejk[ Zobacz ]
0
9
Natka | 5.184.18.* | 30 Czerwca, 2018 15:53
Naprawdę? Naprawdę ? Propozycje korzystania z pomocy społecznej albo oddania dziecka do adopcji mają w jakikolwiek sposób przekonać autorkę do urodzenia dziecka? Po pierwsze są ludzie którzy po prostu NIE CHCĄ mieć dzieci bo ich nie lubią, a ich ambicją życiową jest coś więcej niż spłodzenie potomstwa. Dziecko to ogromne zobowiązanie, ograniczenie i jeszcze większe wydatki. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach żeby takie wyzwanie, jakim z pewnością jest rodzicielstwo podjąć to powinien mieć prawo dokonania takiego wyboru, mamy w Polsce wystarczjąco dużo patologicznych matek i ojców wychowujących na socjalu dzieci, które będą powielać ich schematy społeczne, czyli pasożytnictwo. Oczywiście dygresja ta nie dotyczy autorki posta, popieram ŚWIADOME rodzicielstwo, a nie rodzenie dzieci z wpadki albo z uwagi na presję społeczną posiadania potomstwa :)
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika Ariadna[ Zobacz ]
1
10
Endo | 178.213.167.* | 30 Czerwca, 2018 16:23
I bardzo dobrze, tylko takie zadanie ma człowiek. Dlaczego więc wyrzekać się jeszcze tego? -.-
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika Endo[ Zobacz ]
2
13
fejk | 83.26.229.* | 30 Czerwca, 2018 16:50
Też mam znajomych z chorobami genetycznymi, którzy po prostu boją się mieć własnych dzieci - bo to ryzyk-fizyk. Albo odziedziczą, albo nie. I weź tu z pełną świadomością postaraj się o dziecko, wiedząc, że jeśli będzie chore, to będzie to twoja wina i wina twojego egoizmu. Ja jak najbardziej rozumiem takich ludzi, a nie rozumiem osób, które o sytuacji wiedzą, ale i tak co okazja to "a kiedy dzieci? Tyle lat po ślubie, a nadal nie macie, problemy jakieś z zajściem macie?"+ rubaszne żarciki, że "to może wam pokażemy jak to się robi?".
A jakby ktoś się czepiał - chyba niewiele osób stwierdziłoby, że wolałoby żyć, ale z chorobą genetyczną, niż nie doświadczyć życia wcale.
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
-1
14
nusnus | 37.47.143.* | 30 Czerwca, 2018 20:10
Też nie chciałam dzieci, urodziłam w wieku 35 lat pierwsze, później i ja i mąż oszaleliśmy na punkcie dziecka i szybko zrobiliśmy sobie jeszcze dwójkę kolejnych. Nie ma reguły. Teraz pluję sobie w brodę, że tak późno zabrałam się za dzieci i straciłam tyle czasu na głupoty (moje myślenie zupełnie się zmieniło - jakbym doznała objawienia - to, co wcześniej było cenne teraz nic nie znaczy, żadne podróże, spokój, kasa - tylko dzieciaki się liczą, ich radość daje radość). Jakbym osiągnęła wyższy poziom. Daj sobie szansę na doznanie czegoś nieprawdopodobnego.
-2
15
vicky | 37.47.143.* | 30 Czerwca, 2018 20:16
Piszesz, że ich ambicją życiową jest coś więcej niż spłodzenie potomka. Moim zdaniem nie ma niczego więcej. Żadna kariera (sprzedawcy w biedronce ?), pieniądze, podróże nie może się równać z dawaniem życia, człowiek nie potrafi zrobić nic lepszego niż kolejnego człowieka. Chyba, że jest Mozartem albo wynajdzie lek na wszystkie choroby, a to raczej autorce yafuda nie grozi.
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika Natka[ Zobacz ]
Sama matka nie, ole osoby ułatwiające proceder tmogą ponieść odpowiedzialność karną. Co do kosztów - Ty właśnie jesteś przykładem albo braku jakiejkolwiek wiedzy w temacie albo wyzyskiwaczem - zabieg aborcji jest DARMOWY tak samo jak i badania (wystarczy ubezpieczenie europejskie). Jeżeli ktokolwiek "załatwia"takie cuda powinien iść siedzieć za wyłudzenie.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika adn[ Zobacz ]
1
17
Pranka | 87.239.222.* | 01 Lipca, 2018 01:36
Uwierz, że nie każdy powiela twoją historię. Moja bliska znajoma nie chciała mieć dzieci. Miała kochającego faceta od kilku lat. Wpadli, zdecydowali się ponieść konsekwencje. Martyna urodziła dziecko, ale była jakaś dziwna, mówiła że jest ok, tylko jest zmęczona. Na jej pogrzebie dowiedzieliśmy się, że miała ostrą depresję poporodową i była pod opieką psychiatry. To już lepiej zabić płód, niż spowodować tyle cierpienia wielu osobom, w tym dziecku, które zostało z samym ojcem i będzie myślało, że jego matka zabiła się przez niego. Super opcja. Drażni mnie takie gadanie, zwłaszcza po tej sytuacji która jest ultraprzykra. Tak samo jak "nie chcesz dzieci? Zmieni ci się!""Nie wiesz jak to jest, to najwspanialsze czego może doświadczyć człowiek!". Sorry ale co innego rodzice mają powiedzieć, nawet jak tak nie jest to sami sobie to wmawiają, bo tak ma być.
W odpowiedzi na komenatrz #14 użytkownika nusnus[ Zobacz ]
2
18
lolnie | 78.8.1.* | 01 Lipca, 2018 01:42
Ale co autorkę yafuda obchodzą twoje życiowe ambicje? Oni maja inne, więc się odwal i przestań im wciskać swoją filozofię życiową.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika vicky[ Zobacz ]
0
19
adn | 217.99.177.* | 01 Lipca, 2018 08:46
mówiłam o prywatnych klinikach aborcyjnych za granicą. wygoogluj sobie zanim zaczniesz pluć jadem.
W odpowiedzi na komenatrz #16 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
Dlaczego piszesz, ze autorce nie grozi odkrycie czegos? Nic o niej nie wiesz, wiec ne oceniaj innych wzgledem siebie. I owszem, sa ludzie ambitni, ktorzy wola sie skupiac na sobie i swoim rozwoju, zatrzymac swoj rozwoj i udawac, ze potrafi sie wychowac nowego czlowieka od podstaw.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika vicky[ Zobacz ]
Nie prawda, nigdzie nie napisałaś nic o prywatnych klinikach tylko, że tyle kosztuje zabieg co jest bzdurą, bo ten jest refundowany. Masz: https://www.nhs.uk/conditions/abortion/ Przykład z UK, ale w niemczech, holandii czy norwegii jest podobnie, więc przestań powielać bzdury.
W odpowiedzi na komenatrz #19 użytkownika adn[ Zobacz ]
0
22
Jo | 185.244.214.* | 01 Lipca, 2018 12:37
Skoro to twój mąż i jesteście pewni że nie chcecie dzieci to już dawno któreś z was powinno się podwiązać. 36... Nie jesteście już młokosami. Duma w kieszeń, głowa w górę - dacie rade wychować je na porządnego człowieka
0
23
Kobieta | 217.99.254.* | 01 Lipca, 2018 17:16
W UK jesli niemasz NI musisz zaplacic ok 600funtow za aborcje. Europejska karta ubezpieczeniowa pokrywa koszty naglych wypadkow. Nawet przy wazektomi jest szansa na ciążę. Sterylizacja w Polsce nie legalna boponoc kobiety nie umieja myslec. W UK niby mozna ale ja jakos nieumiem sie jej doprosic.
To trochę smutne, że ludzie, którzy nie chcą dzieci właśnie je mają a co co chcą często nie mają..
0
25
Kropka | 178.37.8.* | 02 Lipca, 2018 10:51
Gdy ten co chce nie ma to cierpi tylko on. Gdy ten co nie chce ma to cierpi i on i dziecko, bo niestety nie zawsze jest "cud"i zaiskrzy pomiędzy nimi. Ponoć życie to najwyższa wartość ale istnieć czując że wcale cie nie chciano przyjemne nie jest.
W odpowiedzi na komenatrz #24 użytkownika StaryHrabia[ Zobacz ]
0
26
Kropka | 178.37.8.* | 02 Lipca, 2018 10:59
Jeśli wychowałaś się w PL grozi ci jeszcze coś: wychowałaś się w kraju w którym istnieje ostra indoktrynacja że aborcja to najgorsze zło, więc bardzo prawdopodobne jest to, że załapiesz syndrom poaborcyjny.
0
27
Grrr | 178.37.8.* | 02 Lipca, 2018 13:52
Piszesz, że osiągnęłaś wyższy poziom. Tylko że nie można cofnąć tej gry. A jeśli to czego ona dozna nie będzie nieprawdopodonie dobre tylko nieprawdopodobnie załamujące?
W odpowiedzi na komenatrz #14 użytkownika nusnus[ Zobacz ]
0
28
SzFejk | 94.254.136.* | 02 Lipca, 2018 14:47
Konstytucja 3 maja przeszła, bo przeciwników nie powiadomiono, że debaty będą kontynuowane w święta.
W odpowiedzi na komenatrz #7 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
W odpowiedzi na komenatrz #28 użytkownika SzFejk[ Zobacz ]
0
30
SzFejk | 94.254.136.* | 02 Lipca, 2018 14:52
Przepraszam nie w święta, tylko tuż po świętach. Nie wszyscy posłowie wiedzieli, że trzeba się przyśpieszyć powrót.
W odpowiedzi na komenatrz #28 użytkownika SzFejk[ Zobacz ]
0
31
SzFejk | 94.254.136.* | 02 Lipca, 2018 14:56
Też byli zajęci czym innym, jak nie mecz to święta, metoda ta sama. W tamtych czasach wieści nie rozchodziły się tak szybko więc ogół ludności nie mógł zareagować, ważni byli posłowie.
W odpowiedzi na komenatrz #29 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
32
sil | 89.64.25.* | 04 Lipca, 2018 22:14
Co za bzdury. Po pierwsze wykonanie aborcji w kraju w którym jest legalna nie jest przestępstwem, więc jakim cudem miałoby to być później karane w Polsce? Po drugie wg twojej wymyślonej "teorii"każda kobieta która poroniła (a poronieniem przed 12 tyg. kończy się 30% ciąż) musiałaby się z tego faktu tłumaczyć, a tak nie jest. Aha i zabieg nie jest przeprowadzany wyłącznie z użyciem metod farmakologicznych, łyżeczkowanie macicy także jest stosowane, wszystko zależy od etapu rozwoju ciąży.
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
Anula | 185.23.148.* | 30 Czerwca, 2018 11:07
Jeśli nie mieszkacie w Polsce- to nie macie się czym martwić :)
Jaczuro [YAFUD.pl] | 30 Czerwca, 2018 13:32
Jezeli pojdziesz do ginekologa potwierdzic ciaze to nie radze potem jechac na zadna wycieczke zagraniczna celem zabiegu bo bedziesz w systemie i jak nie urodzisz beda dochodzić czemu a wtedy nawet i maz pojdzie do wiezienia za wspoludzial. Wiec albo cicha wycieczka do Niemiec, UK, czy gdzie tam wygodniej (wyniesie Was tyle co zwykle wakacje, gora 3000zl za tydzien na wypasie bo zabieg to zwykla farmakologia, tyle ze pod parogodzinnym nadzorem. Nie dajcie sie naciagnac "pomocnym znajomym"bo za zwykle zapisanie do lekarza Was policza, ze niby nie wiadomo ile to zachodu czy kosztow). A jezeli nie... no to gratulacje;)
adn | 217.99.175.* | 30 Czerwca, 2018 14:54
Za aborcję wykonaną za granicą nie ponosi się odpowiedzialności karnej. I kosztuje ponad 2k euro + obowiązkowe badania, które możesz wykonać w Polsce przed zabiegiem. Wszystko jest na stronie klinik aborcyjnych, mają nawet polską wersję językową, nie tłumaczone przez translator :)
Ariadna | 37.47.60.* | 30 Czerwca, 2018 15:05
Jeśli oboje jesteście zdrowi genetycznie i takie jest też dziecko(można to zbadać), to szkoda byłoby usuwać ciążę. Szkoda dziecka, któremu natura daje szansę, by żyć, rozwijać się i być przedłużeniem, dziedzictwem Waszego życia. Możecie mieć potem poważne wyrzuty sumienia.
Czy macie jakieś poważne problemy ekonomiczne nie pozwalające Wam na utrzymanie dziecka? Jeśli tak, to może lepiej skorzystać z pomocy społecznej, ewentualnie oddać dziecko do adopcji?
A może jednak jesteście w stanie je wychować? Przemyślcie to jeszcze.
Natura_Rzeczy | 188.146.234.* | 30 Czerwca, 2018 15:12
W Polsce karany jest ginekolog wykonujacy aborcje bezprawnie. Chyba, ze weszlo w zycie to prawo mowiace, ze kobieta rowniez ponosi odpowiedzialnosc, ale wydaje mi sie ze nie weszlo. Zatem jesli jak wyzej, to kobieta jest bezkarna.
fejk | 83.26.229.* | 30 Czerwca, 2018 15:14
Ariadna - nie masz pojęcia, czemu nie chcą mieć dzieci. Może chodzi o pieniądze, może o choroby genetyczne, a może oni po prostu nie czują się na siłach być rodzicami. A po nieśmiałej nadziei faceta podejrzewam, że chodzi o to ostatnie. A ty im w tym momencie mówisz "a co tam, że nie lubicie czekolady, od dziś będziecie tylko i wyłącznie czekoladę jeść, bo to same korzyści!", tyle tylko, że dziecko to jednak "coś"więcej niż czekolada.
Mam nadzieję, że nie należysz do osób, które wszystkim naokoło wmawiają "nie chcesz dzieci? NA PEWNO ci przejdzie!". Są ludzie którzy po prostu nie chcą mieć dzieci. Nie chcą, bo nie, bo nie lubią, bo np. brzydzą się nimi. Mają świadomość, że bez dzieci nie przedłużą rodu, możliwe nawet, że już mają zabezpieczenie na starość, by ktoś im "szklankę podał", niekoniecznie ze względów więzów krwi.
No i po prawdzie nic nie jest w Yafudzie napisane, że na pewno skorzystają z opcji aborcji. Może autorka stwierdzi, że urodzi i odda. Może będzie kombinować, jak tu rodzinie powiedzieć, że była ciąża, a dziecka z tego nie ma. A może to jednak inne są przyczyny i ciąża nie jest prawdziwa.
Ciekawi mnie też na ile Yafud prawdziwy, a na ile jest oczekiwaniem na gównoburzę :D
Jaczuro [YAFUD.pl] | 30 Czerwca, 2018 15:15
„sprawca, który udziela pomocy kobiecie ciężarnej w przerwaniu ciąży z naruszeniem warunków określonych w ustawie z 7.1.1993 r. lub ją do tego nakłania – wypełnia znamiona czynu z art. 152 § 2 KK, niezależnie od tego, w jakim miejscu miałoby dojść do aborcji".
A prawo wciaż się zmienia - na coraz ostrzejsze. Nie takie pomysły są w drodze i tylko czekać, aż wejdą w życie podczas kolejnej wielkiej szopki kiedy ludzie będą zajęci oglądaniem kolejnych MS, euro, igrzysk czy innego badziewia - każda ustawa przejdzie jeżeli odwrócić wzrok społeczeństwa a to wcale nie jest trudne.
Skończą się MS i nagle się okaże, że skończył się czas - zgodnie z prawem i przepisami - na referendum, protest czy jakikolwiek sprzeciw i obowiązuje ACTA 3.0, podatki od linków, kara pozbawienia wolności za aborcję za granicą, dwa kolejne podatki na paliwo i opłata przyciwsmogowa plus VAT 24%.
Witamy w Polsce
Jaczuro [YAFUD.pl] | 30 Czerwca, 2018 15:19
Mój przyjaciel, bardzo dobry zresztą, znamy się od 1szej podstawówki jest zupełnie zdrowy fizycznie, tak samo jak jego narzeczona. Niestety oboje (genetycznie, dziedzicznie) borykają się ze schizofrenią, a kolega jeszcze przechodził ataki padaczkowe. Fizycznie nie ma przeciwwskazań, dziecko byłoby zdrowe fizycznie. Czy to takie dziwne, że ich decyzja o nie posiadaniu dzieci jest najzupełniej i świadomie rozsądna i wręcz głupotą byłoby namawianie ich do płodzenia dziecka które na 100% odziedziczy chorobę psychiczną bądz od razu urodzi się upośledzone?
Natka | 5.184.18.* | 30 Czerwca, 2018 15:53
Naprawdę? Naprawdę ? Propozycje korzystania z pomocy społecznej albo oddania dziecka do adopcji mają w jakikolwiek sposób przekonać autorkę do urodzenia dziecka? Po pierwsze są ludzie którzy po prostu NIE CHCĄ mieć dzieci bo ich nie lubią, a ich ambicją życiową jest coś więcej niż spłodzenie potomstwa. Dziecko to ogromne zobowiązanie, ograniczenie i jeszcze większe wydatki. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach żeby takie wyzwanie, jakim z pewnością jest rodzicielstwo podjąć to powinien mieć prawo dokonania takiego wyboru, mamy w Polsce wystarczjąco dużo patologicznych matek i ojców wychowujących na socjalu dzieci, które będą powielać ich schematy społeczne, czyli pasożytnictwo. Oczywiście dygresja ta nie dotyczy autorki posta, popieram ŚWIADOME rodzicielstwo, a nie rodzenie dzieci z wpadki albo z uwagi na presję społeczną posiadania potomstwa :)
Endo | 178.213.167.* | 30 Czerwca, 2018 16:23
I bardzo dobrze, tylko takie zadanie ma człowiek. Dlaczego więc wyrzekać się jeszcze tego? -.-
Natura_Rzeczy | 188.146.4.* | 30 Czerwca, 2018 16:26
Wiesz, skoro chcesz tak chronic zycie, to moze sama adoptujesz? Badz konsekwentna, bo teoretycznie to kazdy moze sobie pogadac.
Natura_Rzeczy | 188.146.4.* | 30 Czerwca, 2018 16:29
Zycie czlowieka to cos wiecej niz fizjologia.
fejk | 83.26.229.* | 30 Czerwca, 2018 16:50
Też mam znajomych z chorobami genetycznymi, którzy po prostu boją się mieć własnych dzieci - bo to ryzyk-fizyk. Albo odziedziczą, albo nie. I weź tu z pełną świadomością postaraj się o dziecko, wiedząc, że jeśli będzie chore, to będzie to twoja wina i wina twojego egoizmu. Ja jak najbardziej rozumiem takich ludzi, a nie rozumiem osób, które o sytuacji wiedzą, ale i tak co okazja to "a kiedy dzieci? Tyle lat po ślubie, a nadal nie macie, problemy jakieś z zajściem macie?"+ rubaszne żarciki, że "to może wam pokażemy jak to się robi?".
A jakby ktoś się czepiał - chyba niewiele osób stwierdziłoby, że wolałoby żyć, ale z chorobą genetyczną, niż nie doświadczyć życia wcale.
nusnus | 37.47.143.* | 30 Czerwca, 2018 20:10
Też nie chciałam dzieci, urodziłam w wieku 35 lat pierwsze, później i ja i mąż oszaleliśmy na punkcie dziecka i szybko zrobiliśmy sobie jeszcze dwójkę kolejnych. Nie ma reguły. Teraz pluję sobie w brodę, że tak późno zabrałam się za dzieci i straciłam tyle czasu na głupoty (moje myślenie zupełnie się zmieniło - jakbym doznała objawienia - to, co wcześniej było cenne teraz nic nie znaczy, żadne podróże, spokój, kasa - tylko dzieciaki się liczą, ich radość daje radość). Jakbym osiągnęła wyższy poziom. Daj sobie szansę na doznanie czegoś nieprawdopodobnego.
vicky | 37.47.143.* | 30 Czerwca, 2018 20:16
Piszesz, że ich ambicją życiową jest coś więcej niż spłodzenie potomka. Moim zdaniem nie ma niczego więcej. Żadna kariera (sprzedawcy w biedronce ?), pieniądze, podróże nie może się równać z dawaniem życia, człowiek nie potrafi zrobić nic lepszego niż kolejnego człowieka. Chyba, że jest Mozartem albo wynajdzie lek na wszystkie choroby, a to raczej autorce yafuda nie grozi.
Jaczuro [YAFUD.pl] | 30 Czerwca, 2018 22:50
Sama matka nie, ole osoby ułatwiające proceder tmogą ponieść odpowiedzialność karną. Co do kosztów - Ty właśnie jesteś przykładem albo braku jakiejkolwiek wiedzy w temacie albo wyzyskiwaczem - zabieg aborcji jest DARMOWY tak samo jak i badania (wystarczy ubezpieczenie europejskie). Jeżeli ktokolwiek "załatwia"takie cuda powinien iść siedzieć za wyłudzenie.
Pranka | 87.239.222.* | 01 Lipca, 2018 01:36
Uwierz, że nie każdy powiela twoją historię. Moja bliska znajoma nie chciała mieć dzieci. Miała kochającego faceta od kilku lat. Wpadli, zdecydowali się ponieść konsekwencje. Martyna urodziła dziecko, ale była jakaś dziwna, mówiła że jest ok, tylko jest zmęczona. Na jej pogrzebie dowiedzieliśmy się, że miała ostrą depresję poporodową i była pod opieką psychiatry. To już lepiej zabić płód, niż spowodować tyle cierpienia wielu osobom, w tym dziecku, które zostało z samym ojcem i będzie myślało, że jego matka zabiła się przez niego. Super opcja. Drażni mnie takie gadanie, zwłaszcza po tej sytuacji która jest ultraprzykra. Tak samo jak "nie chcesz dzieci? Zmieni ci się!""Nie wiesz jak to jest, to najwspanialsze czego może doświadczyć człowiek!". Sorry ale co innego rodzice mają powiedzieć, nawet jak tak nie jest to sami sobie to wmawiają, bo tak ma być.
lolnie | 78.8.1.* | 01 Lipca, 2018 01:42
Ale co autorkę yafuda obchodzą twoje życiowe ambicje? Oni maja inne, więc się odwal i przestań im wciskać swoją filozofię życiową.
adn | 217.99.177.* | 01 Lipca, 2018 08:46
mówiłam o prywatnych klinikach aborcyjnych za granicą. wygoogluj sobie zanim zaczniesz pluć jadem.
Natura_Rzeczy | 188.146.130.* | 01 Lipca, 2018 11:44
Dlaczego piszesz, ze autorce nie grozi odkrycie czegos? Nic o niej nie wiesz, wiec ne oceniaj innych wzgledem siebie. I owszem, sa ludzie ambitni, ktorzy wola sie skupiac na sobie i swoim rozwoju, zatrzymac swoj rozwoj i udawac, ze potrafi sie wychowac nowego czlowieka od podstaw.
Jaczuro [YAFUD.pl] | 01 Lipca, 2018 12:14
Nie prawda, nigdzie nie napisałaś nic o prywatnych klinikach tylko, że tyle kosztuje zabieg co jest bzdurą, bo ten jest refundowany. Masz:
https://www.nhs.uk/conditions/abortion/
Przykład z UK, ale w niemczech, holandii czy norwegii jest podobnie, więc przestań powielać bzdury.
Jo | 185.244.214.* | 01 Lipca, 2018 12:37
Skoro to twój mąż i jesteście pewni że nie chcecie dzieci to już dawno któreś z was powinno się podwiązać. 36... Nie jesteście już młokosami. Duma w kieszeń, głowa w górę - dacie rade wychować je na porządnego człowieka
Kobieta | 217.99.254.* | 01 Lipca, 2018 17:16
W UK jesli niemasz NI musisz zaplacic ok 600funtow za aborcje. Europejska karta ubezpieczeniowa pokrywa koszty naglych wypadkow.
Nawet przy wazektomi jest szansa na ciążę. Sterylizacja w Polsce nie legalna boponoc kobiety nie umieja myslec.
W UK niby mozna ale ja jakos nieumiem sie jej doprosic.
StaryHrabia [YAFUD.pl] | 01 Lipca, 2018 17:19
To trochę smutne, że ludzie, którzy nie chcą dzieci właśnie je mają a co co chcą często nie mają..
Kropka | 178.37.8.* | 02 Lipca, 2018 10:51
Gdy ten co chce nie ma to cierpi tylko on. Gdy ten co nie chce ma to cierpi i on i dziecko, bo niestety nie zawsze jest "cud"i zaiskrzy pomiędzy nimi. Ponoć życie to najwyższa wartość ale istnieć czując że wcale cie nie chciano przyjemne nie jest.
Kropka | 178.37.8.* | 02 Lipca, 2018 10:59
Jeśli wychowałaś się w PL grozi ci jeszcze coś: wychowałaś się w kraju w którym istnieje ostra indoktrynacja że aborcja to najgorsze zło, więc bardzo prawdopodobne jest to, że załapiesz syndrom poaborcyjny.
Grrr | 178.37.8.* | 02 Lipca, 2018 13:52
Piszesz, że osiągnęłaś wyższy poziom. Tylko że nie można cofnąć tej gry. A jeśli to czego ona dozna nie będzie nieprawdopodonie dobre tylko nieprawdopodobnie załamujące?
SzFejk | 94.254.136.* | 02 Lipca, 2018 14:47
Konstytucja 3 maja przeszła, bo przeciwników nie powiadomiono, że debaty będą kontynuowane w święta.
Jaczuro [YAFUD.pl] | 02 Lipca, 2018 14:50
I czym to świadczy?
SzFejk | 94.254.136.* | 02 Lipca, 2018 14:52
Przepraszam nie w święta, tylko tuż po świętach. Nie wszyscy posłowie wiedzieli, że trzeba się przyśpieszyć powrót.
SzFejk | 94.254.136.* | 02 Lipca, 2018 14:56
Też byli zajęci czym innym, jak nie mecz to święta, metoda ta sama. W tamtych czasach wieści nie rozchodziły się tak szybko więc ogół ludności nie mógł zareagować, ważni byli posłowie.
sil | 89.64.25.* | 04 Lipca, 2018 22:14
Co za bzdury. Po pierwsze wykonanie aborcji w kraju w którym jest legalna nie jest przestępstwem, więc jakim cudem miałoby to być później karane w Polsce? Po drugie wg twojej wymyślonej "teorii"każda kobieta która poroniła (a poronieniem przed 12 tyg. kończy się 30% ciąż) musiałaby się z tego faktu tłumaczyć, a tak nie jest. Aha i zabieg nie jest przeprowadzany wyłącznie z użyciem metod farmakologicznych, łyżeczkowanie macicy także jest stosowane, wszystko zależy od etapu rozwoju ciąży.