Od wielu lat odkładam na osobnym koncie niewielkie kwoty aby mieć rezerwę na sytuacje awaryjne. Ukochana dowiedziała się o tym koncie i po wielkiej awanturze zerwała ze mną bo jestem chciwym d*pkiem. Jej zdaniem powinniśmy się dzielić wszystkim, a za sumę, którą odłożyłem zwiedzilibyśmy kawał świata. Byliśmy parą przez całe 4 miesiące. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
0
1
Ziom | 86.182.165.* | 22 Maja, 2022 18:26
Ukochana po 4 miesiacach zwiazku? Daruj sobie.
1
2
Nicki | 37.30.18.* | 22 Maja, 2022 19:28
Śmieci same się wyniosły...
0
3
buarzei | 46.204.40.* | 22 Maja, 2022 19:53
chyba bym ją wyśmiał w twarz :D wuj z nią, dobrze że odwaliło jej teraz a nie za 15 lat z hipoteką na głowie
0
4
Panna X | 89.64.90.* | 22 Maja, 2022 21:01
Niech spier*dala i sobie zarobi na zwiedzanie swiata.
Jestem z partnerem 4 lata. Zadne z nas nie pomyslaloby o tym, zeby jedno placilo za wycieczke drugiemu. Wyjatkowo moglabym zasponsorowac albo miec zasponsorowana wycieczke w ramach jakiegos prezentu z wiekszej okazji.
0
5
Kick | 37.30.18.* | 22 Maja, 2022 21:07
...nie wiedziałem że moja była się z kimś spotyka... 🤔
2
6
just_me | 37.47.226.* | 23 Maja, 2022 01:01
No ej. To moja kwestia :p
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika Nicki[ Zobacz ]
1
7
hvuk | 159.205.167.* | 23 Maja, 2022 02:36
Zasponsorowac po 4 latach bycia razem?... Dziwne. Jak sie z kims jest juz dluzszy czas, to pieniadze powinny byc wspolne, o ile oczywiscie 2 osoby sie staraja, ale to chyba oczywiste.
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika Panna X[ Zobacz ]
0
8
Panna X | 89.64.90.* | 23 Maja, 2022 05:22
Zdecydowanie wole model, ze kazdy ma swoje. Na wspolne potrzeby daja oboje, reszte kazdy ma dla siebie. Jakby byly wspolne to od razu konflikty bo ja jestem bardziej oszczedna, a moj luby czasami lubi "przepier*dolic na glupoty". I z drugiej strony, dlaczego niby mialby placic za moje zachcianki? Kosztami dzielimy sie 50/50. Restauracja raz on, raz ja. Prezent bez okazji raz on, raz ja. Spoko i bezkonfliktowo. Polecam.
We wspolnote majatkowa malzenska tez nie ide. Nie ma bata. Ludzie nie maja pojecia z czym to sie wiaze, a potem jest placz i zgrzytanie zebow.
Jakby to nie zabrzmialo 4 lata to nie wiecznosc i wszystko moze sie zdarzyc. Oczywiscie oboje tego nie chcemy, ale kazde wie co zabiera w razie rozstania. Pod tym katem jestem pragmatyczna.
W odpowiedzi na komenatrz #7 użytkownika hvuk[ Zobacz ]
1
9
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 11:16
Owszem masz rację, ale w takich związkach konflikty wybuchają później. No o to kto dziecku zaplacil za wycieczkę i takie tam. Jakby nie patrzeć o pieniądze kłócą się wszystkie związki. Wspólnota majątkowa wbrew pozorom ma wiele plusów. Rozdzielność tylko w przypadku kiedy jedno prowadzi działalność z której mogą wynikać potem problemy typu "a tutaj to powinien być inny podatek", albo bawi się w obrotówki i inne działalności na kredyt. Nie polecam takich działań bo można popłynąć na ładne pieniądze. Jednak wspólnota może obniżać podatek, te 200k za kilka lat będzie takim zarobkiem, który ma 50-60% społeczeństwa, a nie każdy ma ochotę płacić 33 czy tam 35% podatku.
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika Panna X[ Zobacz ]
1
10
Panna X | 31.0.95.* | 23 Maja, 2022 12:15
No u mnie odpada juz ze wzgledu na sama DG. Moze jestem spaczona zawodowo, ale widzialam wystarczajaco duzo rozwodow, zeby byc odpowiednio odstraszona od tego pomyslu.
A co do przyszlosci: Dziecku wycieczka - 50/50 i inne takie. Teraz utrzymujemy kota i jakos idzie. Wet 50/50, karma 50/50 itd.
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika Kate[ Zobacz ]
"te 200k za kilka lat będzie takim zarobkiem, który ma 50-60% społeczeństwa"
ale masz świadomość, że to taka sama fikcja jak obietnice na paskach TVP? ewidentnie propaganda pis ci za mocno wjechała.
średnia brutto, zaznaczam ŚREDNIA obecnie wynosi w PL 6022.49pln. 12 miesięcy daje sumę 72269.88. a to dopiero marchewka na kijku. bo netto, po odliczeniu bandyckich opłat podat... to mnie zawsze ciekawiło. z własnej woli poszedłem do pracy żeby wyrabiać PKB i w nagrodę jeszcze muszę tym złodziejom płacić za taką możliwość.
w każdym razie, realnie zostaje z tej kwoty ok. 52260pln
i raz jeszcze, ŚREDNIA KRAJOWA.
masz pojęcie jak się wylicza średnią krajową? albo pojęcia co w ogóle znaczy średnia? a może masz problemy z wyliczaniem procentów? czy choćby szacunkiem prawdopodobieństwa?
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika Kate[ Zobacz ]
-2
12
sqht | 159.205.167.* | 23 Maja, 2022 14:14
Jesli dwie osoby w zwiazku, maja od poczatku przygotowana furtke awaryjna "w razie rozstania", to dobrze to zwiazkowi nie wrozy, bo w momencie najmniejszego kryzysu, nie beda walczyc o siebie, starac sie tylko sie rozejda. Ale oczywiscie to Twoja sprawa.
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika Panna X[ Zobacz ]
2
13
Panna X | 31.0.77.* | 23 Maja, 2022 14:16
A moze tym lepiej swiadczy to o zwiazku, bo mimo furtki nie wychodza? :)
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika sqht[ Zobacz ]
1
14
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 15:44
Inflacja, plus fakt że coraz.wiecej ludzi przechodzi do IT, a w.it 200k rocznie to jest zarobek sporej ilości osób. Do tego z roku na rok przybywa milionerów, przybywa firm, także tych które działają poza granicami PL. W IT już dzisiaj stawki oscylujące wokół 15-16k brutto to norma. Do tego lekarze którzy mają podobne stawki, większość kadr kierowniczych itd. to nie są ludzie zarabiający 5k brutto.
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika C_P[ Zobacz ]
0
15
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 15:49
Przypominam także że to 200k to jest brutto. To znaczy że osoba zarabiająca jakieś 14k netto w Pl pod koniec roku wpada w trzeci próg. Wielu z moich kolegów ze względu na to zrezygnowało z tzw ulgi dla klasy średniej.
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika C_P[ Zobacz ]
w Polsce mieszka teraz (wliczając Ukraińców) ok. 40mln ludzi. z tej puli, po odliczeniu dzieci, emerytów i rencistów a także patologię na zasiłkach oraz bezrobotnych zostaje jakieś 15mln ludzi pracujących.
twierdzisz, że 50-60% z 15mln będzie zarabiać 200k w najbliższym czasie.
czyli Twoim zdaniem ludzi w IT, doktorów, dyrektorów etc. będzie za kilka lat w PL ok. 9mln?
czyli prawie co czwarta osoba w PL, wliczając dzieci, emerytów i rencistów, bezrobotnych i całą rzeszę patologii na zasiłkach... CO CZWARTA OSOBA, TAK?
ale poleciałaś jeszcze dalej twierdząc, że to 50-60% społeczeństwa będzie miało takie dochody. czyli wg ciebie na 15mln pracujących aż 20-24mln będą miały przychody na poziomie 200k rocznie.
wiesz w ogóle na czym polegają statystyki? i jak je przedstawia tuba propagandowa tak, aby wyglądały najkorzystniej dla władzy?
mogę się zgodzić z tym, że więcej ludzi idzie do IT, że KSZTAŁCI się w PL mnóstwo lekarzy też ale nie koniecznie później w PL zostają.
mogę również zgodzić się z tym, że średnia dochodów rośnie dzięki takim zawodom.
ale wciąż będę twierdził, że jesteś mocno odklejona od rzeczywistości z takim wskaźnikiem procentowym i dochodami z kosmosu.
masz pojęcie ile ludzi pracuje za minimalną krajową? że ta kwota jest niższa od 2,5k miesięcznie więc rocznie nie przekracza 30k?
to znaczy, że REALNIE musi na twoje wyimaginowane 200k pracować ok. 6,5 osoby. niech ten wskaźnik się poprawi w najbliższych latach powiedzmy do 5 osób... a poszalejmy nawet do 4. to wciąż, wliczając wszystkie zarobki pośrednie między 30k a 200k będzie dalekie od twoich wytycznych tak, jak dalekie jest twoje postrzeganie rzeczywistości od stanu faktycznego.
i nie ważne ilu będzie dyrektorów, bankowców, IT, lekarzy...
wciąż za minimalną lub bliską temu, będzie pracować kasjerka w biedronce, wiele pracowników w usługach i innych zawodach, które z zasady wymagają niższych kwalifikacji więc i zarobki są niższe.
nie wiem czy pracujesz w IT ale jeśli nie radzisz sobie z matematyką, statystykami i logicznym myśleniem to cieszę się, że nie jesteś moim pracownikiem IT.
... z resztą, miałem już kontakt z tyloma tak zwanymi IT czy "dyrektor z zawodu", że jestem jak najbardziej kompetentny aby powiedzieć, iż co najmniej 75%-80% takich ludzi nie zasługuje na 200k czy nawet na 100k rocznie. góra na 50k i to jak się mocno postarają.
W odpowiedzi na komenatrz #14 użytkownika Kate[ Zobacz ]
... a przypominam też, że podawanie zarobków BRUTTO, to jak podawanie długości CHÜJÄ licząc z kręgosłupem.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
18
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 17:25
Nie mnie oceniać co z czym liczysz i w sumie niewiele mnie twoje liczby interesuja. Jednak fakt jest taki że jak przekroczysz 200k brutto w Polsce wpadasz w 3 próg podatkowy. To że nie zgadzasz się na to nie zmienia faktu że tak jest. I jak obserwuje rozwój wydarzeń w Polsce to tak będzie czy tego sobie życzysz czy nie. Prawie 15 lat temu, kiedy zaczynałam swoją pracę zarobki 2k netto to była kwota którą zarabiało mało osób i była to pożądana kwota wypłaty przez wielu. 5 lat później to już były dobre zarobki, ale pasowało by jednak podciągnąć do 3k. Natomiast 5 lat temu to były zarobki, które były już najniższą krajową. Taki jest przyrost średniej. Tak swoją drogą jeszcze 5 lat temu średnia krajowa była 4200 czy jakoś tak, a dzisiaj jest 5800. Powinno dać ci to mocno do myślenia.
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika C_P[ Zobacz ]
0
19
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 17:28
A tutaj masz średnia krajowa z ZUS a więc za GUS. https://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/przecietne-wynagrodzenie-w-latach
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika C_P[ Zobacz ]
jakby nie liczyć średnia wyjdzie dla tych 17 osób 100k na głowę. ale tą kwotę przekraczają tylko 2 osoby a pozostałe 15 jest dużo, duuuuuużo poniżej średniej.
nie twierdzę, że średnia nie rośnie. mówię tylko, że średnia nie jest wyznacznikiem poziomu życia większości ludzi w kraju. a już na pewno, nie jest prawdą, że (nawet) za kilka lat, średnia będzie na tyle wysoka, żeby 50-60% społeczeństwa miało dochód ok. 200k. i to nuż nie ważne brutto czy netto.
I TRZEBA BYĆ DEBILEM ŻEBY TEGO NIE OGARNIAĆ!
i fakt, że wspomniałaś o inflacji też jest tutaj zupełnie bezsensu bo to nie inflacja powinna być motorem napędowym do wzrostu zarobków a jakość i ilość wykonanych dóbr i usług a co za tym idzie same wypłaty. to, że masz w roku, realnie podwyżki rzędu 3-5% a inflacji ok. 7% czy jak w tym roku dużo powyżej 10% to nie znaczy, że zarabiasz lepiej. zarabiasz gorzej. liczy się siła nabywcza dochodu NETTO.
ale sądzę, że w zasadzie nie ma sensu ci dalej tego tłumaczyć, bo najwyraźniej podstawy matematyki z poziomu klasy V szkoły podstawowej cię przerastają a co dopiero statystyki, podatki, stopy inflacyjne czy stopy procentowe kredytów.
WIESZ CHOCIAŻ ILE TERAZ CHLEB KOSZTUJE!?
W odpowiedzi na komenatrz #18 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
21
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 18:09
Po pierwsze nie tym tonem, po drugie siła nabywcza dochodu netto zawsze idzie w parze zarówno z inflacja(bo o jej stopień często podwyższa się wypłaty pracowników.) A po drugie jeśli spada siła nabywcza netto to statystyczny Kowalski albo idzie po podwyżkę, albo robi coś dodatkowego aby wyrównać stopę życiową. Nie każdy ma ochotę pracować za mniej pieniędzy. Dalsza rozmowa nie ma sensu. Wiem ile kosztuje chleb to zależy od rodzaju chleba, produktów użytych do jego wykonania itd. a żebyś jeszcze większą miał podnietkę z liczenia to dodam że kumpel kiedyś sprzedawał chleb żytni razowy na rynkach. W 2008r. Duży bochen kosztował u niego od 15 do 30zl. Nie musisz odpisywać, nie czuję potrzeby tej jałowej dyskusji.
W odpowiedzi na komenatrz #20 użytkownika C_P[ Zobacz ]
czyli jak przedstawiam Ci matematyczny argument, którego nie zdołasz zakrzyczeć propagandową kalką, jaką zwykle stosują ci, co twierdzą, że "pis to super partia" to nagle się okazuje, że rozmowa jest jałowa?
super. tylko, że z nas dwojga to nie ja tutaj muszę myśleć intensywniej a tobie proponowałbym zacząć myśleć zamiast piërdölić takie głupoty, bo "w dzienniku tak mówili".
W odpowiedzi na komenatrz #21 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
23
just_me | 5.184.70.* | 24 Maja, 2022 05:08
Że tak zapytam. A edukacja, infrastruktura i służby czy inne instytucje to za darmo? Typowe każdy chce korzystać i ma być poziom w pytę tylko żeby płacić nie trzeba było.
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika C_P[ Zobacz ]
zdrowszym rozwiązaniem jest nie płacić podatku dochodowego ani emerytury tylko odkładać te pieniądze i płacić za naukę czy służbę zdrowia. oczywiście pod warunkiem, że kwota przychodu nie jest na poziomie 2k miesięcznie. masz wtedy wybór na co i ile wydajesz. oczywiście ma też sens wykupienie ubezpieczenia zdrowotnego w prywatnej firmie gdzie masz stały wgląd w rodzaj usług zdrowotnych oraz ile już wpłaciłeś. co.do emerytury, przy obecnych stawkach jakie zabiera ZUS i wysokości emerytur, musiałbyś żyć ok. 95 lat, żeby jako tako Ci się to zwróciło a przez ponad 40 lat, inwestując te pieniądze o wiele bardziej by się opłacało. i mógłbyś je wybrać jednorazowo gdybyś chciał. z emeryturą z ZUS nie masz takiej opcji.
służba zdrowia i tak kuleje i albo idziesz prywatnie i płacisz albo czekasz na zabieg czy badanie miesiącami jak nie latami.
co do utrzymania policji, wojska, straży pożarnej etc. to podatki zawarte w cenach każdego produktu w zupełności by wystarczyły.
infrastruktura - podatek drogowy i w paliwie. utrzymanie miasta i pracę porządkowe - podatek od nieruchomości.
TYLKO RZĄD MUSIAŁBY: 1. ograniczyć liczbę urzędów i urzędasów. 2. ograniczyć liczbę posłów, senatorów i ministrów. 3. przestać rozdawać nie swoje pieniądze na kościół, TVP, mopsy, 500+ i inne badziewne pomysły. 4. jakby jeszcze do tego NIE KRADLI i dostawali NORMALNE PENSJE a nie 10 czy 20 krotność średniej krajowej to byłoby super. chociaż, gdyby mocno ograniczyli liczbę urzędników, to w sumie czemu nie.
na chwilę obecną Polska jedzie po równi pochyłej, dokładnie takiej samej jak Wenezuela kilkanaście lat temu. schemat jest DOSŁOWNIE IDENTYCZNY! i myślisz, że zakończenie będzie inne? ja już w to nie wierzę.
W odpowiedzi na komenatrz #23 użytkownika just_me[ Zobacz ]
0
25
Panna X | 31.0.79.* | 24 Maja, 2022 08:10
Akurat urzedasy (mowie o tych najnizej w hierarchii, a tych jest najwiecej) zarabiaja grosze. Na gorze by musieli cos zmienic
W odpowiedzi na komenatrz #24 użytkownika C_P[ Zobacz ]
mamy dziesiątki tysięcy urzędników najniższego szczebla zupełnie niepotrzebnie. nawet jeśli zarabiają grosze, to przy takim mnożniku wyjdzie spora suma.
W odpowiedzi na komenatrz #25 użytkownika Panna X[ Zobacz ]
0
27
just_me | 37.47.237.* | 24 Maja, 2022 22:33
Tylko że Twoje argumenty to nie argumenty. Raczej populistyczne frazesy. Nie podajesz danych, liczb, wyliczeń. Nie ma sensu tu prowadzić poważniejszych dyskusji ale już na służbie zdrowia twój pomysł upada. Sprawdź cenę leczenia raka albo przeszczepu. W życiu twoje dobrowolne składki tego nie pokryją a że do interesu nikt nie chce dokładać (bo niby czemu mieli by cię leczyć z kasy innych) to najzwyczajniej wypowiedzą ci umowę i oczekuj kostuchy :)
W odpowiedzi na komenatrz #24 użytkownika C_P[ Zobacz ]
nie podaję konkretnych liczb powiadasz? mój komentarz, 23 mają, 12:22.
czytanie ze zrozumieniem nie boli, wiesz?
a póki co, to ty szafujesz wyimaginowanymi życzeniami na przyszłość, "popartymi" zapewne informacjami z paska TVP.
W odpowiedzi na komenatrz #27 użytkownika just_me[ Zobacz ]
0
29
Kate | 37.109.33.* | 24 Maja, 2022 23:16
Bardzo mi się podoba ta rozmowa. Podajesz argumenty i w zamian dostajesz poplucie😃 pamiętaj narcyzik zawsze musi być najmądrzejszy i najbystrzejszy, a w dodatku on ma zawsze rację, nawet jak pokazujesz my argumenty które mówią jasno że jej nie ma. Typowe nie graj z Gołębiej w szachy.
W odpowiedzi na komenatrz #27 użytkownika just_me[ Zobacz ]
0
30
just_me | 37.47.237.* | 25 Maja, 2022 05:06
No podajesz jakieś liczby. Prawda. Tylko że rozmawiacie tam o średniej pensji. Natomiast w poście do którego ja umieściłem komentarz piszesz że VAT wystarczy na utrzymanie wszystkich służb. Gdzie liczby? Piszesz o ilości urzędników że za dużo. Ok może tak ale gdzie? W których urzędach? Gminach powiatach, miastach. Jak rozumiem całą strukturę administracji przeanalizowałeś. Zdajesz sobie w ogóle sprawę jak duże i trudne było by to przedsięwzięcie (chociażby pod kątem ciągłości państwa) redukcja w administracji. Mniej ludzi to kto po kim i czyje obowiązki przejmuje. Za dużo pisania jak na ten portal. Ale mam też dobrą radę. Jedź do Somali. Państwo upadłe. Tam administracja zwinęła manatki. Podatków też nie ma. A że cała struktura państwa leży. Co tam. Komu to potrzebne co nie?
@kate ;)
W odpowiedzi na komenatrz #28 użytkownika C_P[ Zobacz ]
0
31
Kate | 37.109.33.* | 25 Maja, 2022 10:02
VAT to podatek który jest zwracany przedsiębiorcom. Największą pulą w budżecie jest cit, potem pit, potem nieruchomości i na końcu VAT. Tak swoją drogą jeśli większość stanowisk kierowniczych w służbach to zarobki rzędu 12-20k w zależności od służby to chciała bym wiedziec ile marchewki trzeba kupić jesli VAT na większość jeśli nie wszystkie warzywa to 5%, a cena marchewki to ok 2-3zl/kg😅
W odpowiedzi na komenatrz #30 użytkownika just_me[ Zobacz ]
0
32
de Tomaso | 77.111.246.* | 25 Maja, 2022 11:05
(Typowe nie graj z Gołębiej w szachy.)
Zwłaszcza gdy tuż za rogiem, na Brackiej, pada deszcz.
Przypomniała mi się niemiecka anegdotka o statystyce.
Do autobusu z 49 pasażerami wsiada najcięższy obywatel Niemiec. Statystyczny pasażer "tyje" przez to o kilka procent. Ten sam autobus, tym razem wsiada najbogatszy obywatel Niemiec. Majątek przeciętnego pasażera skacze z przeciętnie 50 tys. euro na przeciętnie pół miliarda euro (dane z czasu powstania anegdotki).
W odpowiedzi na komenatrz #29 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
33
just_me | 37.47.237.* | 25 Maja, 2022 11:07
A to już problem c_p. To on wysnuł tezę że spokojnie powinno starczyć :)
W odpowiedzi na komenatrz #31 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
34
Kate | 37.109.33.* | 25 Maja, 2022 12:20
Owszem statystyka oparta o sama średnią w pewien sposób może nie pokazywać faktycznych danych, statystyka oparta o medianę już pokazuje wartosci najbardziej prawdopodobne. Dodatkowo oparcie się o chociażby wartość oczekiwana może pokazać jak wygląda faktyczną wartość badanego wskaznika. Dodajmy do tematu jeszcze wszystkie rozkłady i mamy jak wygląda przeciętna. Choć o wiele bliżej mi do rozkładu Gaussa, który po części pokazuje faktyczne wartości zarobków w poszczególnych krajach. Swoją drogą bardziej powiedziała bym że w krajach tzw zachodu rozkład Gaussa bardziej się wypłaszcza. Jest więcej osób pracujących za medianę i wokół niej niż za minimum. Ale kuce Korwina tego nie ogarniają.😉
W odpowiedzi na komenatrz #32 użytkownika de Tomaso[ Zobacz ]
0
35
Kate | 37.109.33.* | 25 Maja, 2022 12:23
😅 chciałabym zobaczyć bunt wszystkich trzyliterowych instytucji plus dodatkowych instytutów które pracują na porządne pieniądze na wieść o tym że nie wolno im zarobić więcej bo random z internetow tak powiedzial. Nie mówiąc o badaniach finansowanych z budżetu na uczelniach publicznych, kadrze uczelni publicznych i ofc ochronie zdrowia gdzie pielęgniary czasem są bardziej roszczeniowe niż sami lekarze(wiem bo mam w rodzinie 4 pielęgniary no i z nimi pracuje)
W odpowiedzi na komenatrz #33 użytkownika just_me[ Zobacz ]
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
Ziom | 86.182.165.* | 22 Maja, 2022 18:26
Ukochana po 4 miesiacach zwiazku? Daruj sobie.
Nicki | 37.30.18.* | 22 Maja, 2022 19:28
Śmieci same się wyniosły...
buarzei | 46.204.40.* | 22 Maja, 2022 19:53
chyba bym ją wyśmiał w twarz :D wuj z nią, dobrze że odwaliło jej teraz a nie za 15 lat z hipoteką na głowie
Panna X | 89.64.90.* | 22 Maja, 2022 21:01
Niech spier*dala i sobie zarobi na zwiedzanie swiata.
Jestem z partnerem 4 lata. Zadne z nas nie pomyslaloby o tym, zeby jedno placilo za wycieczke drugiemu. Wyjatkowo moglabym zasponsorowac albo miec zasponsorowana wycieczke w ramach jakiegos prezentu z wiekszej okazji.
Kick | 37.30.18.* | 22 Maja, 2022 21:07
...nie wiedziałem że moja była się z kimś spotyka... 🤔
just_me | 37.47.226.* | 23 Maja, 2022 01:01
No ej. To moja kwestia :p
hvuk | 159.205.167.* | 23 Maja, 2022 02:36
Zasponsorowac po 4 latach bycia razem?... Dziwne. Jak sie z kims jest juz dluzszy czas, to pieniadze powinny byc wspolne, o ile oczywiscie 2 osoby sie staraja, ale to chyba oczywiste.
Panna X | 89.64.90.* | 23 Maja, 2022 05:22
Zdecydowanie wole model, ze kazdy ma swoje. Na wspolne potrzeby daja oboje, reszte kazdy ma dla siebie. Jakby byly wspolne to od razu konflikty bo ja jestem bardziej oszczedna, a moj luby czasami lubi "przepier*dolic na glupoty". I z drugiej strony, dlaczego niby mialby placic za moje zachcianki? Kosztami dzielimy sie 50/50. Restauracja raz on, raz ja. Prezent bez okazji raz on, raz ja. Spoko i bezkonfliktowo. Polecam.
We wspolnote majatkowa malzenska tez nie ide. Nie ma bata. Ludzie nie maja pojecia z czym to sie wiaze, a potem jest placz i zgrzytanie zebow.
Jakby to nie zabrzmialo 4 lata to nie wiecznosc i wszystko moze sie zdarzyc. Oczywiscie oboje tego nie chcemy, ale kazde wie co zabiera w razie rozstania. Pod tym katem jestem pragmatyczna.
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 11:16
Owszem masz rację, ale w takich związkach konflikty wybuchają później. No o to kto dziecku zaplacil za wycieczkę i takie tam. Jakby nie patrzeć o pieniądze kłócą się wszystkie związki. Wspólnota majątkowa wbrew pozorom ma wiele plusów. Rozdzielność tylko w przypadku kiedy jedno prowadzi działalność z której mogą wynikać potem problemy typu "a tutaj to powinien być inny podatek", albo bawi się w obrotówki i inne działalności na kredyt. Nie polecam takich działań bo można popłynąć na ładne pieniądze.
Jednak wspólnota może obniżać podatek, te 200k za kilka lat będzie takim zarobkiem, który ma 50-60% społeczeństwa, a nie każdy ma ochotę płacić 33 czy tam 35% podatku.
Panna X | 31.0.95.* | 23 Maja, 2022 12:15
No u mnie odpada juz ze wzgledu na sama DG.
Moze jestem spaczona zawodowo, ale widzialam wystarczajaco duzo rozwodow, zeby byc odpowiednio odstraszona od tego pomyslu.
A co do przyszlosci:
Dziecku wycieczka - 50/50 i inne takie. Teraz utrzymujemy kota i jakos idzie. Wet 50/50, karma 50/50 itd.
C_P [YAFUD.pl] | 23 Maja, 2022 12:22
Kate kiedy ty się poręczy puściłaś?
"te 200k za kilka lat będzie takim zarobkiem, który ma 50-60% społeczeństwa"
ale masz świadomość, że to taka sama fikcja jak obietnice na paskach TVP?
ewidentnie propaganda pis ci za mocno wjechała.
średnia brutto, zaznaczam ŚREDNIA obecnie wynosi w PL 6022.49pln.
12 miesięcy daje sumę 72269.88.
a to dopiero marchewka na kijku.
bo netto, po odliczeniu bandyckich opłat podat...
to mnie zawsze ciekawiło.
z własnej woli poszedłem do pracy żeby wyrabiać PKB i w nagrodę jeszcze muszę tym złodziejom płacić za taką możliwość.
w każdym razie, realnie zostaje z tej kwoty ok. 52260pln
i raz jeszcze, ŚREDNIA KRAJOWA.
masz pojęcie jak się wylicza średnią krajową?
albo pojęcia co w ogóle znaczy średnia?
a może masz problemy z wyliczaniem procentów?
czy choćby szacunkiem prawdopodobieństwa?
sqht | 159.205.167.* | 23 Maja, 2022 14:14
Jesli dwie osoby w zwiazku, maja od poczatku przygotowana furtke awaryjna "w razie rozstania", to dobrze to zwiazkowi nie wrozy, bo w momencie najmniejszego kryzysu, nie beda walczyc o siebie, starac sie tylko sie rozejda. Ale oczywiscie to Twoja sprawa.
Panna X | 31.0.77.* | 23 Maja, 2022 14:16
A moze tym lepiej swiadczy to o zwiazku, bo mimo furtki nie wychodza? :)
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 15:44
Inflacja, plus fakt że coraz.wiecej ludzi przechodzi do IT, a w.it 200k rocznie to jest zarobek sporej ilości osób. Do tego z roku na rok przybywa milionerów, przybywa firm, także tych które działają poza granicami PL. W IT już dzisiaj stawki oscylujące wokół 15-16k brutto to norma. Do tego lekarze którzy mają podobne stawki, większość kadr kierowniczych itd. to nie są ludzie zarabiający 5k brutto.
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 15:49
Przypominam także że to 200k to jest brutto. To znaczy że osoba zarabiająca jakieś 14k netto w Pl pod koniec roku wpada w trzeci próg.
Wielu z moich kolegów ze względu na to zrezygnowało z tzw ulgi dla klasy średniej.
C_P [YAFUD.pl] | 23 Maja, 2022 16:25
w Polsce mieszka teraz (wliczając Ukraińców)
ok. 40mln ludzi.
z tej puli, po odliczeniu dzieci, emerytów i rencistów a także patologię na zasiłkach oraz bezrobotnych zostaje jakieś 15mln ludzi pracujących.
twierdzisz, że 50-60% z 15mln będzie zarabiać 200k w najbliższym czasie.
czyli Twoim zdaniem ludzi w IT, doktorów, dyrektorów etc. będzie za kilka lat w PL ok. 9mln?
czyli prawie co czwarta osoba w PL, wliczając dzieci, emerytów i rencistów, bezrobotnych i całą rzeszę patologii na zasiłkach... CO CZWARTA OSOBA, TAK?
ale poleciałaś jeszcze dalej twierdząc, że to 50-60% społeczeństwa będzie miało takie dochody.
czyli wg ciebie na 15mln pracujących aż 20-24mln będą miały przychody na poziomie 200k rocznie.
wiesz w ogóle na czym polegają statystyki?
i jak je przedstawia tuba propagandowa tak, aby wyglądały najkorzystniej dla władzy?
mogę się zgodzić z tym, że więcej ludzi idzie do IT, że KSZTAŁCI się w PL mnóstwo lekarzy też ale nie koniecznie później w PL zostają.
mogę również zgodzić się z tym, że średnia dochodów rośnie dzięki takim zawodom.
ale wciąż będę twierdził, że jesteś mocno odklejona od rzeczywistości z takim wskaźnikiem procentowym i dochodami z kosmosu.
masz pojęcie ile ludzi pracuje za minimalną krajową?
że ta kwota jest niższa od 2,5k miesięcznie więc rocznie nie przekracza 30k?
to znaczy, że REALNIE musi na twoje wyimaginowane 200k pracować ok. 6,5 osoby.
niech ten wskaźnik się poprawi w najbliższych latach powiedzmy do 5 osób... a poszalejmy nawet do 4.
to wciąż, wliczając wszystkie zarobki pośrednie między 30k a 200k będzie dalekie od twoich wytycznych tak, jak dalekie jest twoje postrzeganie rzeczywistości od stanu faktycznego.
i nie ważne ilu będzie dyrektorów, bankowców, IT, lekarzy...
wciąż za minimalną lub bliską temu, będzie pracować kasjerka w biedronce, wiele pracowników w usługach i innych zawodach, które z zasady wymagają niższych kwalifikacji więc i zarobki są niższe.
nie wiem czy pracujesz w IT ale jeśli nie radzisz sobie z matematyką, statystykami i logicznym myśleniem to cieszę się, że nie jesteś moim pracownikiem IT.
... z resztą, miałem już kontakt z tyloma tak zwanymi IT czy "dyrektor z zawodu", że jestem jak najbardziej kompetentny aby powiedzieć, iż co najmniej 75%-80% takich ludzi nie zasługuje na 200k czy nawet na 100k rocznie. góra na 50k i to jak się mocno postarają.
C_P [YAFUD.pl] | 23 Maja, 2022 16:29
... a przypominam też, że podawanie zarobków BRUTTO,
to jak podawanie długości CHÜJÄ licząc z kręgosłupem.
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 17:25
Nie mnie oceniać co z czym liczysz i w sumie niewiele mnie twoje liczby interesuja. Jednak fakt jest taki że jak przekroczysz 200k brutto w Polsce wpadasz w 3 próg podatkowy. To że nie zgadzasz się na to nie zmienia faktu że tak jest. I jak obserwuje rozwój wydarzeń w Polsce to tak będzie czy tego sobie życzysz czy nie. Prawie
15 lat temu, kiedy zaczynałam swoją pracę zarobki 2k netto to była kwota którą zarabiało mało osób i była to pożądana kwota wypłaty przez wielu. 5 lat później to już były dobre zarobki, ale pasowało by jednak podciągnąć do 3k. Natomiast 5 lat temu to były zarobki, które były już najniższą krajową. Taki jest przyrost średniej. Tak swoją drogą jeszcze 5 lat temu średnia krajowa była 4200 czy jakoś tak, a dzisiaj jest 5800. Powinno dać ci to mocno do myślenia.
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 17:28
A tutaj masz średnia krajowa z ZUS a więc za GUS. https://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/przecietne-wynagrodzenie-w-latach
C_P [YAFUD.pl] | 23 Maja, 2022 17:44
podam Ci to na prostszym przykładzie, bo widzę, że dalej nie ogarniasz.
1osoba zarabia 1100k
1osoba zarabia 200k
5 osób zarabia 40k = 200k
10osób zarabia 20k = 200k
jakby nie liczyć średnia wyjdzie dla tych 17 osób
100k na głowę.
ale tą kwotę przekraczają tylko 2 osoby a pozostałe 15 jest dużo, duuuuuużo poniżej średniej.
nie twierdzę, że średnia nie rośnie.
mówię tylko, że średnia nie jest wyznacznikiem poziomu życia większości ludzi w kraju.
a już na pewno, nie jest prawdą, że (nawet) za kilka lat, średnia będzie na tyle wysoka, żeby 50-60% społeczeństwa miało dochód ok. 200k.
i to nuż nie ważne brutto czy netto.
I TRZEBA BYĆ DEBILEM ŻEBY TEGO NIE OGARNIAĆ!
i fakt, że wspomniałaś o inflacji też jest tutaj zupełnie bezsensu bo to nie inflacja powinna być motorem napędowym do wzrostu zarobków a jakość i ilość wykonanych dóbr i usług a co za tym idzie same wypłaty.
to, że masz w roku, realnie podwyżki rzędu 3-5% a inflacji ok. 7% czy jak w tym roku dużo powyżej 10% to nie znaczy, że zarabiasz lepiej. zarabiasz gorzej.
liczy się siła nabywcza dochodu NETTO.
ale sądzę, że w zasadzie nie ma sensu ci dalej tego tłumaczyć, bo najwyraźniej podstawy matematyki z poziomu klasy V szkoły podstawowej cię przerastają a co dopiero statystyki, podatki, stopy inflacyjne czy stopy procentowe kredytów.
WIESZ CHOCIAŻ ILE TERAZ CHLEB KOSZTUJE!?
Kate | 37.109.33.* | 23 Maja, 2022 18:09
Po pierwsze nie tym tonem, po drugie siła nabywcza dochodu netto zawsze idzie w parze zarówno z inflacja(bo o jej stopień często podwyższa się wypłaty pracowników.) A po drugie jeśli spada siła nabywcza netto to statystyczny Kowalski albo idzie po podwyżkę, albo robi coś dodatkowego aby wyrównać stopę życiową. Nie każdy ma ochotę pracować za mniej pieniędzy.
Dalsza rozmowa nie ma sensu.
Wiem ile kosztuje chleb to zależy od rodzaju chleba, produktów użytych do jego wykonania itd. a żebyś jeszcze większą miał podnietkę z liczenia to dodam że kumpel kiedyś sprzedawał chleb żytni razowy na rynkach. W 2008r. Duży bochen kosztował u niego od 15 do 30zl.
Nie musisz odpisywać, nie czuję potrzeby tej jałowej dyskusji.
C_P [YAFUD.pl] | 23 Maja, 2022 18:19
czyli jak przedstawiam Ci matematyczny argument, którego nie zdołasz zakrzyczeć propagandową kalką, jaką zwykle stosują ci, co twierdzą, że "pis to super partia" to nagle się okazuje, że rozmowa jest jałowa?
super.
tylko, że z nas dwojga to nie ja tutaj muszę myśleć intensywniej a tobie proponowałbym zacząć myśleć zamiast piërdölić takie głupoty, bo "w dzienniku tak mówili".
just_me | 5.184.70.* | 24 Maja, 2022 05:08
Że tak zapytam. A edukacja, infrastruktura i służby czy inne instytucje to za darmo? Typowe każdy chce korzystać i ma być poziom w pytę tylko żeby płacić nie trzeba było.
C_P [YAFUD.pl] | 24 Maja, 2022 07:46
zdrowszym rozwiązaniem jest nie płacić podatku dochodowego ani emerytury tylko odkładać te pieniądze i płacić za naukę czy służbę zdrowia.
oczywiście pod warunkiem, że kwota przychodu nie jest na poziomie 2k miesięcznie.
masz wtedy wybór na co i ile wydajesz.
oczywiście ma też sens wykupienie ubezpieczenia zdrowotnego w prywatnej firmie gdzie masz stały wgląd w rodzaj usług zdrowotnych oraz ile już wpłaciłeś.
co.do emerytury, przy obecnych stawkach jakie zabiera ZUS i wysokości emerytur, musiałbyś żyć ok. 95 lat, żeby jako tako Ci się to zwróciło a przez ponad 40 lat, inwestując te pieniądze o wiele bardziej by się opłacało. i mógłbyś je wybrać jednorazowo gdybyś chciał. z emeryturą z ZUS nie masz takiej opcji.
służba zdrowia i tak kuleje i albo idziesz prywatnie i płacisz albo czekasz na zabieg czy badanie miesiącami jak nie latami.
co do utrzymania policji, wojska, straży pożarnej etc. to podatki zawarte w cenach każdego produktu w zupełności by wystarczyły.
infrastruktura - podatek drogowy i w paliwie.
utrzymanie miasta i pracę porządkowe - podatek od nieruchomości.
TYLKO RZĄD MUSIAŁBY:
1. ograniczyć liczbę urzędów i urzędasów.
2. ograniczyć liczbę posłów, senatorów i ministrów.
3. przestać rozdawać nie swoje pieniądze na kościół, TVP, mopsy, 500+ i inne badziewne pomysły.
4. jakby jeszcze do tego NIE KRADLI i dostawali NORMALNE PENSJE a nie 10 czy 20 krotność średniej krajowej to byłoby super. chociaż, gdyby mocno ograniczyli liczbę urzędników, to w sumie czemu nie.
na chwilę obecną Polska jedzie po równi pochyłej, dokładnie takiej samej jak Wenezuela kilkanaście lat temu.
schemat jest DOSŁOWNIE IDENTYCZNY!
i myślisz, że zakończenie będzie inne?
ja już w to nie wierzę.
Panna X | 31.0.79.* | 24 Maja, 2022 08:10
Akurat urzedasy (mowie o tych najnizej w hierarchii, a tych jest najwiecej) zarabiaja grosze. Na gorze by musieli cos zmienic
C_P [YAFUD.pl] | 24 Maja, 2022 08:57
mamy dziesiątki tysięcy urzędników najniższego szczebla zupełnie niepotrzebnie. nawet jeśli zarabiają grosze, to przy takim mnożniku wyjdzie spora suma.
just_me | 37.47.237.* | 24 Maja, 2022 22:33
Tylko że Twoje argumenty to nie argumenty. Raczej populistyczne frazesy. Nie podajesz danych, liczb, wyliczeń. Nie ma sensu tu prowadzić poważniejszych dyskusji ale już na służbie zdrowia twój pomysł upada. Sprawdź cenę leczenia raka albo przeszczepu. W życiu twoje dobrowolne składki tego nie pokryją a że do interesu nikt nie chce dokładać (bo niby czemu mieli by cię leczyć z kasy innych) to najzwyczajniej wypowiedzą ci umowę i oczekuj kostuchy :)
C_P [YAFUD.pl] | 24 Maja, 2022 22:41
nie podaję konkretnych liczb powiadasz?
mój komentarz, 23 mają, 12:22.
czytanie ze zrozumieniem nie boli, wiesz?
a póki co, to ty szafujesz wyimaginowanymi życzeniami na przyszłość, "popartymi" zapewne informacjami z paska TVP.
Kate | 37.109.33.* | 24 Maja, 2022 23:16
Bardzo mi się podoba ta rozmowa. Podajesz argumenty i w zamian dostajesz poplucie😃 pamiętaj narcyzik zawsze musi być najmądrzejszy i najbystrzejszy, a w dodatku on ma zawsze rację, nawet jak pokazujesz my argumenty które mówią jasno że jej nie ma. Typowe nie graj z Gołębiej w szachy.
just_me | 37.47.237.* | 25 Maja, 2022 05:06
No podajesz jakieś liczby. Prawda. Tylko że rozmawiacie tam o średniej pensji. Natomiast w poście do którego ja umieściłem komentarz piszesz że VAT wystarczy na utrzymanie wszystkich służb. Gdzie liczby? Piszesz o ilości urzędników że za dużo. Ok może tak ale gdzie? W których urzędach? Gminach powiatach, miastach. Jak rozumiem całą strukturę administracji przeanalizowałeś. Zdajesz sobie w ogóle sprawę jak duże i trudne było by to przedsięwzięcie (chociażby pod kątem ciągłości państwa) redukcja w administracji. Mniej ludzi to kto po kim i czyje obowiązki przejmuje. Za dużo pisania jak na ten portal.
Ale mam też dobrą radę. Jedź do Somali. Państwo upadłe. Tam administracja zwinęła manatki. Podatków też nie ma. A że cała struktura państwa leży. Co tam. Komu to potrzebne co nie?
@kate
;)
Kate | 37.109.33.* | 25 Maja, 2022 10:02
VAT to podatek który jest zwracany przedsiębiorcom. Największą pulą w budżecie jest cit, potem pit, potem nieruchomości i na końcu VAT. Tak swoją drogą jeśli większość stanowisk kierowniczych w służbach to zarobki rzędu 12-20k w zależności od służby to chciała bym wiedziec ile marchewki trzeba kupić jesli VAT na większość jeśli nie wszystkie warzywa to 5%, a cena marchewki to ok 2-3zl/kg😅
de Tomaso | 77.111.246.* | 25 Maja, 2022 11:05
(Typowe nie graj z Gołębiej w szachy.)
Zwłaszcza gdy tuż za rogiem, na Brackiej, pada deszcz.
Przypomniała mi się niemiecka anegdotka o statystyce.
Do autobusu z 49 pasażerami wsiada najcięższy obywatel Niemiec.
Statystyczny pasażer "tyje" przez to o kilka procent.
Ten sam autobus, tym razem wsiada najbogatszy obywatel Niemiec. Majątek przeciętnego pasażera skacze z przeciętnie 50 tys. euro na przeciętnie pół miliarda euro (dane z czasu powstania anegdotki).
just_me | 37.47.237.* | 25 Maja, 2022 11:07
A to już problem c_p. To on wysnuł tezę że spokojnie powinno starczyć :)
Kate | 37.109.33.* | 25 Maja, 2022 12:20
Owszem statystyka oparta o sama średnią w pewien sposób może nie pokazywać faktycznych danych, statystyka oparta o medianę już pokazuje wartosci najbardziej prawdopodobne. Dodatkowo oparcie się o chociażby wartość oczekiwana może pokazać jak wygląda faktyczną wartość badanego wskaznika. Dodajmy do tematu jeszcze wszystkie rozkłady i mamy jak wygląda przeciętna. Choć o wiele bliżej mi do rozkładu Gaussa, który po części pokazuje faktyczne wartości zarobków w poszczególnych krajach. Swoją drogą bardziej powiedziała bym że w krajach tzw zachodu rozkład Gaussa bardziej się wypłaszcza. Jest więcej osób pracujących za medianę i wokół niej niż za minimum.
Ale kuce Korwina tego nie ogarniają.😉
Kate | 37.109.33.* | 25 Maja, 2022 12:23
😅 chciałabym zobaczyć bunt wszystkich trzyliterowych instytucji plus dodatkowych instytutów które pracują na porządne pieniądze na wieść o tym że nie wolno im zarobić więcej bo random z internetow tak powiedzial.
Nie mówiąc o badaniach finansowanych z budżetu na uczelniach publicznych, kadrze uczelni publicznych i ofc ochronie zdrowia gdzie pielęgniary czasem są bardziej roszczeniowe niż sami lekarze(wiem bo mam w rodzinie 4 pielęgniary no i z nimi pracuje)