Nie chcę nigdy posiadać dzieci. Kot w pełni zaspokaja moje potrzeby opieki nad innymi. Mąż od początku znał moje podejście do tematu i nie ma z tym problemu... w przeciwieństwie do teściowej, która porusza niewygodny temat praktycznie przy każdym spotkaniu. W zeszłym tygodniu kot dostał paskudnej infekcji skóry i weterynarz zalecił maść oraz specjalny kubraczek żeby nie wygryzał sobie skóry. Teściowa zobaczyła owe ubranko i święcie przekonana, że do bodziaczek dla niemowlaka, że się poryczała jak bóbr. Spokojnie ją wyprowadziłam z błędu, a ona dostała zawału serca. Rodzina teściowej ma mnie teraz za potwora, bo ich zdaniem zrobiłam to z premedytacją żeby jej sprawić cierpienie. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
-3
1
fvhj | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 16:14
A Twoj maz nie reaguje na matke debilke i reszte rodziny? A Ty przestan widywac sie z tymi ludzmi. Skoro nie potrafia uszanowac Twojej decyzji, to nie zasluguja na to, zeby sie z nimi spotylac, czy w jakikolwiek sposob kontaktowac.
Co za histeryczka z tej teściowej! Aaa i na zawał się pracuje miesiącami, a nie tak o!
0
3
njhh | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 19:52
no to przeciez wina synowej, bo ona przeciez nie chciala dac tesciowej wnuczki, a tesciowa chciala:D!
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika Marcia[ Zobacz ]
2
4
12345 | 5.173.137.* | 31 Października, 2021 21:11
każdy ma prawo układać sobie życie jak uważa za stosowne ale też trzeba być pospolitym debilem by wyzywać od debili starszą panią tylko za to że chciałaby mieć wnuki
W odpowiedzi na komenatrz #1 użytkownika fvhj[ Zobacz ]
-1
5
de Tomaso | 77.111.246.* | 31 Października, 2021 21:19
Nie tylko za to, co chce, tylko za to co odwala.
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika 12345[ Zobacz ]
0
6
Kate | 37.109.33.* | 31 Października, 2021 21:39
A co odwala? Po prostu każdy w tej historii ma inne priorytety ich pech polega na tym że żadne z nich nie powinno być w tej konfiguracji.
W odpowiedzi na komenatrz #5 użytkownika de Tomaso[ Zobacz ]
0
7
Uptr | 89.64.75.* | 31 Października, 2021 21:59
Może to, że próbuje rządzić życiem innych? Skoro autorce i jej mężowi pasuje brak dzieci, to nikt im niema prawa dyktować jak mają żyć. Teściowa może sobie chcieć wnuka, jej sprawa, ale to rodzice ponoszą odpowiedzialność za wychowanie i utrzymanie dziecka, a nie teściowa. Jak tak bardzo chcę dzieciaka, to niech sobie zrobi swojego.
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
8
bhuk | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 22:13
Masz racje, z tesciowej zwyczajna prostaczka, skoro 2 razy uslyszala ze wnukow nie bedzie, a ona dalej wierci dziure w brzuchu. Chce maluszka? To niech sobie zrobi. Dziecko to nie zabawka i tak, trzeba byc debilem, zeby od kogos wymagac zeby splodzil zywa istote, bo tesciowa chce.
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika 12345[ Zobacz ]
0
9
vfff | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 22:16
Nie, to tesciowa jest chamka, bo wymaga od swojej synowej dostosowania sie do niej. Tesciowa zwariowala, delikatnie mowiac. Tesciowej sie dziecka zachcialo? Niech sobie sama zrobi.
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
10
de Tomaso | 77.111.246.* | 31 Października, 2021 23:12
Skoro histeryzuje na widok kociego ciuszka, to znaczy, że ma szmergla a nie priorytety. Młodzi powinni zadbać o terapię dla niej zanim sami zaczną takowej wymagać.
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
11
Wuju | 77.6.187.* | 01 Listopada, 2021 01:39
Teściowa prosto do psychiatry. To nie jest normalne, żeby tak odwalać. Nie każdy musi czy powinien mieć dzieci.
0
12
Ania | 89.77.255.* | 01 Listopada, 2021 04:41
Hehe, ależ teściowa musi być ślepa, żeby pomylić ubranie dla kota z bodziakiem niemowlaka (nie mówiac tylko o kroju, ake i wielkości). A autorka rozeznana w nazwach ubranek dla dzieci, bo to dość nowe nazwy...
Z resztą jeśli peezentacja miała miejsce na kocoe, to zapełma abstrakcja :-)
0
13
CP | 82.132.245.* | 01 Listopada, 2021 06:36
Z cyklu BABGA: DEJ MI FNUCZKI!
0
14
Lupilu | 31.0.64.* | 01 Listopada, 2021 08:41
Teściowa chce wnuki? Spoko zrobimy se dzieciaka. Wujek Stefan chce chlać na imprezach i mieć darmowe taxi? Spoooko, kupimy auto i będziemy go wozić. Kuzynce Karince nie pasuje wygląd wnętrz naszego domu/mieszkania? Luz, zrobimu remont wg jej pomysłów. Kuzyn Seba stwierdził, że nasza nowa lodówka jest do kitu? No ba, lecimy zmienić na taką, jaką on by chciał mieć.
Weźcie przestańcie ludzie. Każdy ma prawo do swoich wyborów, bez spełniania bezsensownych zachcianek otoczenia.
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Kate[ Zobacz ]
-1
15
Bronisław | 89.64.59.* | 01 Listopada, 2021 08:44
Właśnie przez takich egoistów jak Ty nasza demografia sie wali. Mam nadzieję, że na Twoja emeryture będzie ten kotek robił.
0
16
aga | 188.47.6.* | 01 Listopada, 2021 08:50
Bodziak to dość nowa nazwa? Mam 13 letnią siostrzenicę i już wtedy była :)
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika Ania[ Zobacz ]
0
17
Panna X | 31.0.47.* | 01 Listopada, 2021 08:51
Nie. Problem polega na tym, ze jakis imbecyl wymyslil system w ktorym nie kazdy pracuje na siebie, tylko mlodzi na starych. I nawet kiedy mlodych bylo bardzo duzo to starzy nie oplywali w luksusy. Wiec gdzie sa te pieniadze? Nie wierze w emeryture i nie robie dzieci po to, zeby ktos mnie kiedys utrzymal i podal szklanke wody na starosc. Powolanie zywej istoty w tym celu to jakies nieporozumienie i to jest wlasnie egoizm.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika Bronisław[ Zobacz ]
0
18
fejk | 89.64.40.* | 01 Listopada, 2021 10:11
Bronisław - no nie mów, że zrobiłeś dzieciaka tylko po to, żeby "demografia się nie waliła". To jest dopiero egoistyczne - zamiast samemu zadbać o swoją emeryturę, majstrujesz dzieciaka, żeby on cię utrzymywał. A co, jeśli to dziecko wyjedzie za granicę i do Polski nie będzie miało zamiaru wrócić? Jakąś umowę z nim spiszesz, że póki żyjesz, ma siedzieć w kraju i pracować na twoją emeryturę, czy może, na wszelki wypadek, żeby prawdopodobieństwo się zgadzało, zrobisz sobie np. 20 dzieci? Tylko jak je wtedy wychowasz i wykształcisz, żeby nie uznały, że lepiej żyć na MOPSie, a nie stare dziadki utrzymywać? Jeśli masz miliony na wychowanie takiej gromadki dzieci, to może po prostu odłóż je na emeryturę, a nie wymagaj o dziecka, by skakało, jak mu zagrasz?
0
19
kate | 78.154.64.* | 01 Listopada, 2021 16:45
Akurat tego co mąż o tym myśli tutaj nikt nie wziął pod uwagę. A może mąż ma nadzieję że żona kiedyś zmieni zdanie?
W odpowiedzi na komenatrz #7 użytkownika Uptr[ Zobacz ]
0
20
kate | 78.154.64.* | 01 Listopada, 2021 16:50
Jakby było tak że każdy odkłada dla siebie to w tym momencie emeryci musieli by żyć za przysłowiową złotówkę. Niestety powody dla których nie wygrzebiemy się jeszcze długo z takiego układu są takie że w pewnym momencie mieliśmy denominację, mamy galopującą gospodarkę, która bardzo szybko się rozwija, koniec komuny też zrobił swoje. Mój tato za komuny zarabiał 30 dolarów miesięcznie w przeliczeniu. Dzisiaj za 30 dolców możesz sobie spodnie kupić co najwyzej i to z Bangladeszu a nie z firmy która trzyma jakość.
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika Panna X[ Zobacz ]
0
21
12345 | 5.173.137.* | 01 Listopada, 2021 18:38
to nie teściowa jest ślepa tylko ty niedouczona, otóż średnia waga kota pospolitego dachowca to 4 - 4,5 kg przy długości bez ogona ok 45cm zaś noworodka to 3,2 - 3,6 kg przy średniej długości 52cm więc koci kaftanik powinien być nawet trochę większy niż ten dla noworodka a co za tym idzie teściowa miała prawo pomylić się w ocenie przeznaczenia kubraczka
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika Ania[ Zobacz ]
0
22
Bieda | 5.173.137.* | 01 Listopada, 2021 22:00
O nie, wychodzenie za kogoś z myślą "bo może się zmieni"to czysta głupota. To identyczna sytuacja jak kobieta wychodzi za alkoholika "bo może przestanie pić". Ta sama głupota.
A skoro wiedział o tym przed zawarciem małżeństwa to musi się teraz liczyć z konsekwencjami, a zresztą w tekście nie jest napisane, że mąż chce dziecka tylko o teściowej więc Twojej rozumowanie nie ma żadnego dowodu.
Nie mniej, jeśli kwestia dzieci została poruszona i obie strony zgadzają się mieć lub nie dziecko to partner nie ma prawa wymuszać na drugim zmiany decyzji. Co innego jak obojgu zmieniłoby się myślenie i jednak teraz chcą dziecka. To już inna sytuacja bo obie strony wyrażają chęć zmiany.
Przykro mi, ale związki nie podlegają na jednostkowym egoizmem. Jeśli ktoś zmienił obgadane i przyrzeczone zdanie to on musi ustąpić.
W odpowiedzi na komenatrz #19 użytkownika kate[ Zobacz ]
0
23
mkjh | 77.254.116.* | 02 Listopada, 2021 00:22
W ciaze zachodzi kobieta. Ciaza zmienia cialo kobiety na zawsze, rozciaga skore, moze powodowac utrate zdrowia, czasami zycia. Ciaza i porod niszcza cialo, urode i zabieraja kobiecie mlodosc, wizualnie ok 5 lat. To kobieta decyduje, czy chce miec dziecko czy nie. Kobieta i nikt inny, bo to ona poniesie konsekwencje tej decyzji, rozumiesz? Maz znal jej zdanie przed slubem. I nikt, ale to nikt nie ma prawa wymagac od kobiety, zeby ta zaszla w ciaze. Nikt!
W odpowiedzi na komenatrz #19 użytkownika kate[ Zobacz ]
0
24
Kate | 78.154.94.* | 03 Listopada, 2021 09:54
Odpowiedz na twoje zarzuty brzmi "to zależy". Nawet podczas trwania małżeństwa ludzie dojrzewają do różnych rzeczy i deklaracje z początków małżeństwa mogą kompletnie nie przystawać do późniejszej sytuacji. Druga sprawa że jak słyszę że ciąża niszczy figurę, ble ble ble to mogę tylko powiedzieć jedno. Weź sobie obejrzyj zdjęcia koleżanek po ciążach i zobaczysz że niektóre to nawet wypieknialy po ciąży. Osobiście znam kilka kobietek które po ciąży wyglądają dużo lepiej i schudły bardzo. Najlepsza kuracja odchudzająca to karmienie piersią. Dlaczego? Bo nie zresz śmieciowego jedzenia tylko zbilansowane dobre posiłki i zwracasz uwagę na to co jesz, w efekcie zarówno skóra, włosy jak i ciało wyglądają często dużo lepiej. Co do problemów zdrowotnych to też jest ściema jak nie wiem. Żeby zajść w ciążę musisz doprowadzić do sytuacji w której cały organizm jest zbilansowany, mikrobiota elegancka, a hormony pracujące jak w zegarku. W efekcie dzięki temu zmniejszasz czynniki powodujące wiele chorób nie tylko w obrębie macicy. Kojarzy mi się że są nawet badania dotyczące zapadalności na raka estrogenowego wśród kobiet które nigdy nie rodziły wykazują sporo wyższy odsetek kobiet zapadających na raka wśród tych które nie były w ciąży. Niestety nie pamiętam co to za badania, więc nie podam ich tytułu.
0
25
de Tomaso | 77.111.246.* | 03 Listopada, 2021 10:58
(mikrobiota)
Proponowałbym jednak mikrobiom. Mikrobiota może mylić się z Microbiota, a to roślina iglasta.
W odpowiedzi na komenatrz #24 użytkownika Kate[ Zobacz ]
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
fvhj | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 16:14
A Twoj maz nie reaguje na matke debilke i reszte rodziny? A Ty przestan widywac sie z tymi ludzmi. Skoro nie potrafia uszanowac Twojej decyzji, to nie zasluguja na to, zeby sie z nimi spotylac, czy w jakikolwiek sposob kontaktowac.
Marcia | 188.146.39.* | 31 Października, 2021 16:37
Co za histeryczka z tej teściowej! Aaa i na zawał się pracuje miesiącami, a nie tak o!
njhh | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 19:52
no to przeciez wina synowej, bo ona przeciez nie chciala dac tesciowej wnuczki, a tesciowa chciala:D!
12345 | 5.173.137.* | 31 Października, 2021 21:11
każdy ma prawo układać sobie życie jak uważa za stosowne ale też trzeba być pospolitym debilem by wyzywać od debili starszą panią tylko za to że chciałaby mieć wnuki
de Tomaso | 77.111.246.* | 31 Października, 2021 21:19
Nie tylko za to, co chce, tylko za to co odwala.
Kate | 37.109.33.* | 31 Października, 2021 21:39
A co odwala? Po prostu każdy w tej historii ma inne priorytety ich pech polega na tym że żadne z nich nie powinno być w tej konfiguracji.
Uptr | 89.64.75.* | 31 Października, 2021 21:59
Może to, że próbuje rządzić życiem innych? Skoro autorce i jej mężowi pasuje brak dzieci, to nikt im niema prawa dyktować jak mają żyć. Teściowa może sobie chcieć wnuka, jej sprawa, ale to rodzice ponoszą odpowiedzialność za wychowanie i utrzymanie dziecka, a nie teściowa. Jak tak bardzo chcę dzieciaka, to niech sobie zrobi swojego.
bhuk | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 22:13
Masz racje, z tesciowej zwyczajna prostaczka, skoro 2 razy uslyszala ze wnukow nie bedzie, a ona dalej wierci dziure w brzuchu. Chce maluszka? To niech sobie zrobi. Dziecko to nie zabawka i tak, trzeba byc debilem, zeby od kogos wymagac zeby splodzil zywa istote, bo tesciowa chce.
vfff | 77.254.116.* | 31 Października, 2021 22:16
Nie, to tesciowa jest chamka, bo wymaga od swojej synowej dostosowania sie do niej. Tesciowa zwariowala, delikatnie mowiac. Tesciowej sie dziecka zachcialo? Niech sobie sama zrobi.
de Tomaso | 77.111.246.* | 31 Października, 2021 23:12
Skoro histeryzuje na widok kociego ciuszka, to znaczy, że ma szmergla a nie priorytety. Młodzi powinni zadbać o terapię dla niej zanim sami zaczną takowej wymagać.
Wuju | 77.6.187.* | 01 Listopada, 2021 01:39
Teściowa prosto do psychiatry. To nie jest normalne, żeby tak odwalać. Nie każdy musi czy powinien mieć dzieci.
Ania | 89.77.255.* | 01 Listopada, 2021 04:41
Hehe, ależ teściowa musi być ślepa, żeby pomylić ubranie dla kota z bodziakiem niemowlaka (nie mówiac tylko o kroju, ake i wielkości). A autorka rozeznana w nazwach ubranek dla dzieci, bo to dość nowe
nazwy...
Z resztą jeśli peezentacja miała miejsce na kocoe, to zapełma abstrakcja :-)
CP | 82.132.245.* | 01 Listopada, 2021 06:36
Z cyklu
BABGA: DEJ MI FNUCZKI!
Lupilu | 31.0.64.* | 01 Listopada, 2021 08:41
Teściowa chce wnuki? Spoko zrobimy se dzieciaka.
Wujek Stefan chce chlać na imprezach i mieć darmowe taxi? Spoooko, kupimy auto i będziemy go wozić.
Kuzynce Karince nie pasuje wygląd wnętrz naszego domu/mieszkania? Luz, zrobimu remont wg jej pomysłów.
Kuzyn Seba stwierdził, że nasza nowa lodówka jest do kitu? No ba, lecimy zmienić na taką, jaką on by chciał mieć.
Weźcie przestańcie ludzie. Każdy ma prawo do swoich wyborów, bez spełniania bezsensownych zachcianek otoczenia.
Bronisław | 89.64.59.* | 01 Listopada, 2021 08:44
Właśnie przez takich egoistów jak Ty nasza demografia sie wali. Mam nadzieję, że na Twoja emeryture będzie ten kotek robił.
aga | 188.47.6.* | 01 Listopada, 2021 08:50
Bodziak to dość nowa nazwa? Mam 13 letnią siostrzenicę i już wtedy była :)
Panna X | 31.0.47.* | 01 Listopada, 2021 08:51
Nie. Problem polega na tym, ze jakis imbecyl wymyslil system w ktorym nie kazdy pracuje na siebie, tylko mlodzi na starych. I nawet kiedy mlodych bylo bardzo duzo to starzy nie oplywali w luksusy. Wiec gdzie sa te pieniadze?
Nie wierze w emeryture i nie robie dzieci po to, zeby ktos mnie kiedys utrzymal i podal szklanke wody na starosc. Powolanie zywej istoty w tym celu to jakies nieporozumienie i to jest wlasnie egoizm.
fejk | 89.64.40.* | 01 Listopada, 2021 10:11
Bronisław - no nie mów, że zrobiłeś dzieciaka tylko po to, żeby "demografia się nie waliła". To jest dopiero egoistyczne - zamiast samemu zadbać o swoją emeryturę, majstrujesz dzieciaka, żeby on cię utrzymywał. A co, jeśli to dziecko wyjedzie za granicę i do Polski nie będzie miało zamiaru wrócić? Jakąś umowę z nim spiszesz, że póki żyjesz, ma siedzieć w kraju i pracować na twoją emeryturę, czy może, na wszelki wypadek, żeby prawdopodobieństwo się zgadzało, zrobisz sobie np. 20 dzieci? Tylko jak je wtedy wychowasz i wykształcisz, żeby nie uznały, że lepiej żyć na MOPSie, a nie stare dziadki utrzymywać? Jeśli masz miliony na wychowanie takiej gromadki dzieci, to może po prostu odłóż je na emeryturę, a nie wymagaj o dziecka, by skakało, jak mu zagrasz?
kate | 78.154.64.* | 01 Listopada, 2021 16:45
Akurat tego co mąż o tym myśli tutaj nikt nie wziął pod uwagę. A może mąż ma nadzieję że żona kiedyś zmieni zdanie?
kate | 78.154.64.* | 01 Listopada, 2021 16:50
Jakby było tak że każdy odkłada dla siebie to w tym momencie emeryci musieli by żyć za przysłowiową złotówkę. Niestety powody dla których nie wygrzebiemy się jeszcze długo z takiego układu są takie że w pewnym momencie mieliśmy denominację, mamy galopującą gospodarkę, która bardzo szybko się rozwija, koniec komuny też zrobił swoje. Mój tato za komuny zarabiał 30 dolarów miesięcznie w przeliczeniu. Dzisiaj za 30 dolców możesz sobie spodnie kupić co najwyzej i to z Bangladeszu a nie z firmy która trzyma jakość.
12345 | 5.173.137.* | 01 Listopada, 2021 18:38
to nie teściowa jest ślepa tylko ty niedouczona, otóż średnia waga kota pospolitego dachowca to 4 - 4,5 kg przy długości bez ogona ok 45cm zaś noworodka to 3,2 - 3,6 kg przy średniej długości 52cm więc koci kaftanik powinien być nawet trochę większy niż ten dla noworodka a co za tym idzie teściowa miała prawo pomylić się w ocenie przeznaczenia kubraczka
Bieda | 5.173.137.* | 01 Listopada, 2021 22:00
O nie, wychodzenie za kogoś z myślą "bo może się zmieni"to czysta głupota.
To identyczna sytuacja jak kobieta wychodzi za alkoholika "bo może przestanie pić". Ta sama głupota.
A skoro wiedział o tym przed zawarciem małżeństwa to musi się teraz liczyć z konsekwencjami, a zresztą w tekście nie jest napisane, że mąż chce dziecka tylko o teściowej więc Twojej rozumowanie nie ma żadnego dowodu.
Nie mniej, jeśli kwestia dzieci została poruszona i obie strony zgadzają się mieć lub nie dziecko to partner nie ma prawa wymuszać na drugim zmiany decyzji. Co innego jak obojgu zmieniłoby się myślenie i jednak teraz chcą dziecka. To już inna sytuacja bo obie strony wyrażają chęć zmiany.
Przykro mi, ale związki nie podlegają na jednostkowym egoizmem. Jeśli ktoś zmienił obgadane i przyrzeczone zdanie to on musi ustąpić.
mkjh | 77.254.116.* | 02 Listopada, 2021 00:22
W ciaze zachodzi kobieta. Ciaza zmienia cialo kobiety na zawsze, rozciaga skore, moze powodowac utrate zdrowia, czasami zycia. Ciaza i porod niszcza cialo, urode i zabieraja kobiecie mlodosc, wizualnie ok 5 lat. To kobieta decyduje, czy chce miec dziecko czy nie. Kobieta i nikt inny, bo to ona poniesie konsekwencje tej decyzji, rozumiesz? Maz znal jej zdanie przed slubem. I nikt, ale to nikt nie ma prawa wymagac od kobiety, zeby ta zaszla w ciaze. Nikt!
Kate | 78.154.94.* | 03 Listopada, 2021 09:54
Odpowiedz na twoje zarzuty brzmi "to zależy". Nawet podczas trwania małżeństwa ludzie dojrzewają do różnych rzeczy i deklaracje z początków małżeństwa mogą kompletnie nie przystawać do późniejszej sytuacji.
Druga sprawa że jak słyszę że ciąża niszczy figurę, ble ble ble to mogę tylko powiedzieć jedno. Weź sobie obejrzyj zdjęcia koleżanek po ciążach i zobaczysz że niektóre to nawet wypieknialy po ciąży. Osobiście znam kilka kobietek które po ciąży wyglądają dużo lepiej i schudły bardzo. Najlepsza kuracja odchudzająca to karmienie piersią. Dlaczego? Bo nie zresz śmieciowego jedzenia tylko zbilansowane dobre posiłki i zwracasz uwagę na to co jesz, w efekcie zarówno skóra, włosy jak i ciało wyglądają często dużo lepiej.
Co do problemów zdrowotnych to też jest ściema jak nie wiem. Żeby zajść w ciążę musisz doprowadzić do sytuacji w której cały organizm jest zbilansowany, mikrobiota elegancka, a hormony pracujące jak w zegarku. W efekcie dzięki temu zmniejszasz czynniki powodujące wiele chorób nie tylko w obrębie macicy. Kojarzy mi się że są nawet badania dotyczące zapadalności na raka estrogenowego wśród kobiet które nigdy nie rodziły wykazują sporo wyższy odsetek kobiet zapadających na raka wśród tych które nie były w ciąży. Niestety nie pamiętam co to za badania, więc nie podam ich tytułu.
de Tomaso | 77.111.246.* | 03 Listopada, 2021 10:58
(mikrobiota)
Proponowałbym jednak mikrobiom. Mikrobiota może mylić się z Microbiota, a to roślina iglasta.