Gdy mój facet dowiedział się, że jestem w ciąży, zostawił mnie. Nie chciał poznać swojego syna, po prostu zniknął z naszego życia. Na początku go szukałam, ale potem pogodziłam się z tym. Młody co prawda dopytywał o ojca, ale nie miałam żadnych zdjęć, ani pamiątek po nim, a synowi mówiłam prawdę, że od nas odszedł. Wczoraj mój dwudziesto-trzyletni syn i jego dziewczyna postanowili zrobić obiad dla mnie i rodziców dziewczyny, żebyśmy mogli się poznać. Co tu dużo mówić. Ja znalazłam mojego byłego i okazało się, że mój syn i jego dziewczyna są przyrodnim rodzeństwem. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
walka o alimenty w Polsce to tzw syzyfowa praca...
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
-1
4
HP | 176.115.2.* | 07 Listopada, 2018 15:18
najbardziej nie rozumiem: "nie miałam żadnych zdjęć, ani pamiątek po nim"
2
5
Ya | 188.147.39.* | 07 Listopada, 2018 15:28
A ja to bardzo dobrze rozumiem. Po co trzymać takie przedmioty skoro sprawiają ból i złe wspomnienia.
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika HP[ Zobacz ]
2
6
Dex | 188.47.69.* | 07 Listopada, 2018 15:31
Już tłumaczę: nie miała w domu żadnych fotografii, na których znajdowałby się jej były partner, przez co syn nie wiedział jak wygląda jego ojciec. Wielu ludzi nie ludzi nie lubi, gdy ktoś im robi zdjęcia.
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika HP[ Zobacz ]
1
7
Dżejsika | 31.0.127.* | 07 Listopada, 2018 16:34
Gdyby mój facet wykręcił mi taki numer, też pozbyłabym się wszystkich jego śladów. Śmieci się wyrzuca.
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika HP[ Zobacz ]
0
8
Randomowy | 31.0.43.* | 07 Listopada, 2018 16:39
Brzmi kak scenariusz z meksykańskiej telenoweli
0
9
fejk | 83.26.213.* | 07 Listopada, 2018 16:55
Jeszcze brakuje twistu, że jednak nie są rodzeństwem, bo 1. albo dziewczyna jest adoptowana 2. albo ojciec związał się z samotną matką
Ciekawe, czy te panie były obie na raz i ojciec po prostu musiał zdecydować, z którą woli tworzyć rodzinę. Ciekawi mnie najbardziej różnica wieku między rodzeństwem. Ale jeśli żadnego twistu nie ma, to szkoda dzieci.
-1
10
just_me | 37.47.230.* | 07 Listopada, 2018 17:28
No luz. Społeczeństwo zawsze się chętnie zrzuci.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika HTKS[ Zobacz ]
Może był żonaty. Autorka przecież prawie nic o nim nie wiedziała skoro musiała go szukać.
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika fejk[ Zobacz ]
-1
12
mQrko | 83.26.33.* | 07 Listopada, 2018 20:29
Mnie zastanawia jedno.Pamiątki pamiątkami,ale chyba imię i nazwisko ojca synowi powiedziała? i co poznał "teścia"i nic mu do głowy nie przyszło,żadna myśl???
0
13
fejk | 83.26.213.* | 07 Listopada, 2018 21:33
Więc by to podpadło pod punkt "obie na raz"i wybrał żonę, nie kochankę;) Wiek dziewczyny mógłby nieco rozjaśnić sprawę :)
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika Karmen[ Zobacz ]
0
14
fejk | 83.26.213.* | 07 Listopada, 2018 21:34
Może miał popularne nazwisko, więc i zbieżność imion mogła być przypadkowa. A możliwe, że to jeszcze nie ten etap, by się o imię pytać :D
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika mQrko[ Zobacz ]
niby dlaczego? przeciez istnieje fundusz alimentacyjny pokrywajacy wplaty tych tatuskow ktorzy wypinaja sie na wlasne dzieci. znam kilka samotnych matek, jak i kilku moich kumpli placi alimenty i jakos ani one, ani oni nie maja z tym problemu. a to ze kazde dziecko ma dwojke rodzicow, wiec oboje musza ponosic koszty wychowania malego czlowieka jest oczywiste.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika HTKS[ Zobacz ]
0
16
Dex | 188.47.83.* | 08 Listopada, 2018 10:58
Bo fundusz alimentacyjny to pieniądze publiczne. Jeśli tatuś się nie poczuwa by płacić alimenty na własne dziecko, to się też nie poczuwa, by spłacać zadłużenie wobec funduszu. Wbrew pozorom egzekucja nie jest zbyt skuteczna, bo cwaniaki mają wprawę w uchylaniu się od niej. Jednak gdy matka nie zna danych ojca dziecka, to i tak nie dostanie kasy z funduszu, bo najpierw musiałaby uzyskać tytuł wykonawczy przeciwko ojcu dziecka, a to może być trudne, gdy nie umie go namierzyć.
To, ze twoi znajomi płacą na własne dzieci, nie oznacza, że wszyscy rodzice się poczuwają do obowiązku. Gdyby było tak różowo jak piszesz to fundusz alimentacyjny nie miałby racji bytu.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
no wlasnie. wiec mimo ze nie wszyscy placa, to istnieje fundusz ktory rozwiazuje ten problem. nie widze wiec jak to mozeby byc, jak to zostalo stwierdzone, przyklad pracy syzyfowej (czyli bezcelowej, dla tych co nie sa biegli w mitologi).
wydaje mi sie dziwne ze matka nie chce posiadac zasobow dla wlasnego dziecka. a to jak jest sciagana kasa z zalegajacego alimenciarza to juz nie problem matki tylko panstwa. ono posiada sily policyjne jak i jest tworca obowiazujacego prawa, wiec niech ono sie martwi. z punktu widzenia matki liczy sie dobrobyt dziecka. wiec dziwi mnie ze matka nie chciala zeby jej dziecko mialo w zyciu lepiej, tylko potulnie zgodzila sie aby mialo minusa wzgledem rowiesnikow.
W odpowiedzi na komenatrz #16 użytkownika Dex[ Zobacz ]
0
18
Dexter | 188.47.83.* | 08 Listopada, 2018 11:25
Tak, tylko że nie każdemu się należy kasa z FA. Progi są zrobione tak, że wiele osób się nie łapie na kasę stamtąd. Dochód na jedną osobę w rodzinie nie może przekraczać chyba 725zł (albo innej podobnie śmiesznej kwoty). Poza tym fundusz finansuje alimenty tylko do wys. 500zł, więc jeśli alimenty są zasądzone na wyższą kwotę, to fundusz tego nie wypłaca (tj. tej różnicy).
Nie wiadomo nawet, czy autorka znała prawdziwe nazwisko tego faceta. Jeśli nie znała jego danych to niby kogo miała pozwać o alimenty? A nawet jeśli znała, to może uznała, że nie warto się szarpać o te śmieszne sumy (zauważ, że jej syn jest już dorosły, a kiedyś alimenty były zasądzane na śmieszne kwoty).
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
serio? sad wydaje wyrok w postaci nakazu placenia alimentow, koles uchyla sie od wykonywania wyroku i mimo tego fundusz alimentacyjny moze nie wyplacic? to po co on jest? bez sensu.
no dobrze, uznaje ze moje pojecie o zrzucaniu sie na koszty utrzymania dziecka przez rodzicow bylo nieco naiwne. po prostu nie miesci mi sie w glowie jak mozna nie placic na wlasne dziecko. to przeciez czesc mojego wlasnego DNA, forma niesmiertelnosci, jak moge nie chciec by mialo duzo zasobow?
W odpowiedzi na komenatrz #18 użytkownika Dexter[ Zobacz ]
1
20
Dexter | 188.47.83.* | 08 Listopada, 2018 11:58
Po prostu wypłaca kasę dla tych najbiedniejszych. Przy czym ustawodawcy się zapomniało, by razem z wysokością minimalnego wynagrodzenia za pracę, podwyższyć też próg, od jakiego się przyznaje świadczenie z funduszu (oni chyba nigdy tego nie podwyższyli, kwota się utrzymuje na tym samym poziomie odkąd obowiązuje ustawa, a ustawa jest z 2007r.). To jest temat rzeka. Poza tym sam wyrok nie wystarczy, trzeba wszcząć egzekucję i jeśli ona będzie bezskuteczna, to wówczas można się starać o świadczenie z funduszu. Przy czym okres bezskuteczności musi wynosić min. 2 miesiące.
A co do ostatniego - w Polsce istnieje kult dłużnika. Dłużnik jest biedny i poszkodowany, a wierzyciel i komornik to złodzieje. Im ktoś jest bardziej cwany (lepiej kryje swój majątek), to jest lepiej postrzegany w swoim środowisku, a to, że pozbawia własne dzieci obiadu, to nieistotne. Przecież taki macho nie będzie płacił głupiej babie na kosmetyki (tak, wśród wielu panów pokutuje myślenie, że te pieniądze trafiają do kieszeni matki i są trwonione przez nią na głupoty, więc nie płacą wcale).
W odpowiedzi na komenatrz #19 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
1
21
Nuśka | 5.173.40.* | 08 Listopada, 2018 15:30
Współczuję temu synowi trochę - nagle dowiedział się, że nie może być z dziewczyną, która kocha, a jego ojciec jednak ma poczucie obowiązku... Tylko, że nie do niego :/
Swoją drogą faceci i kobiety porzacający dzieci powinni być kastrowani tępym nożem. Rozumiem że można nie lubić partnerki/partnera ale dziecka nie robi się przypadkiem i jak umieją pchać dupy do łóżka to niech też nauczą się odpowiedzialności.
0
22
4fater | 178.37.30.* | 08 Listopada, 2018 23:09
Ciekawe tylko czy syn puknął już siostrę albo raczej ile razy
0
23
ja | 77.65.48.* | 23 Listopada, 2018 14:02
ciekawi mnie czemu zostawił akurat syna...
0
24
SzFejk | 5.173.176.* | 23 Listopada, 2018 14:49
Bo płeć dziecka nie miała tu nic do rzeczy.
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
Kac | 31.0.81.* | 07 Listopada, 2018 14:13
Historia z Dlaczego Ja
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 07 Listopada, 2018 14:16
nie bralas od niego alimentow?
HTKS | 89.64.59.* | 07 Listopada, 2018 14:52
walka o alimenty w Polsce to tzw syzyfowa praca...
HP | 176.115.2.* | 07 Listopada, 2018 15:18
najbardziej nie rozumiem:
"nie miałam żadnych zdjęć, ani pamiątek po nim"
Ya | 188.147.39.* | 07 Listopada, 2018 15:28
A ja to bardzo dobrze rozumiem. Po co trzymać takie przedmioty skoro sprawiają ból i złe wspomnienia.
Dex | 188.47.69.* | 07 Listopada, 2018 15:31
Już tłumaczę: nie miała w domu żadnych fotografii, na których znajdowałby się jej były partner, przez co syn nie wiedział jak wygląda jego ojciec.
Wielu ludzi nie ludzi nie lubi, gdy ktoś im robi zdjęcia.
Dżejsika | 31.0.127.* | 07 Listopada, 2018 16:34
Gdyby mój facet wykręcił mi taki numer, też pozbyłabym się wszystkich jego śladów. Śmieci się wyrzuca.
Randomowy | 31.0.43.* | 07 Listopada, 2018 16:39
Brzmi kak scenariusz z meksykańskiej telenoweli
fejk | 83.26.213.* | 07 Listopada, 2018 16:55
Jeszcze brakuje twistu, że jednak nie są rodzeństwem, bo
1. albo dziewczyna jest adoptowana
2. albo ojciec związał się z samotną matką
Ciekawe, czy te panie były obie na raz i ojciec po prostu musiał zdecydować, z którą woli tworzyć rodzinę. Ciekawi mnie najbardziej różnica wieku między rodzeństwem.
Ale jeśli żadnego twistu nie ma, to szkoda dzieci.
just_me | 37.47.230.* | 07 Listopada, 2018 17:28
No luz. Społeczeństwo zawsze się chętnie zrzuci.
Karmen [YAFUD.pl] | 07 Listopada, 2018 18:59
Może był żonaty. Autorka przecież prawie nic o nim nie wiedziała skoro musiała go szukać.
mQrko | 83.26.33.* | 07 Listopada, 2018 20:29
Mnie zastanawia jedno.Pamiątki pamiątkami,ale chyba imię i nazwisko ojca synowi powiedziała? i co poznał "teścia"i nic mu do głowy nie przyszło,żadna myśl???
fejk | 83.26.213.* | 07 Listopada, 2018 21:33
Więc by to podpadło pod punkt "obie na raz"i wybrał żonę, nie kochankę;) Wiek dziewczyny mógłby nieco rozjaśnić sprawę :)
fejk | 83.26.213.* | 07 Listopada, 2018 21:34
Może miał popularne nazwisko, więc i zbieżność imion mogła być przypadkowa. A możliwe, że to jeszcze nie ten etap, by się o imię pytać :D
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 08 Listopada, 2018 10:23
niby dlaczego? przeciez istnieje fundusz alimentacyjny pokrywajacy wplaty tych tatuskow ktorzy wypinaja sie na wlasne dzieci. znam kilka samotnych matek, jak i kilku moich kumpli placi alimenty i jakos ani one, ani oni nie maja z tym problemu. a to ze kazde dziecko ma dwojke rodzicow, wiec oboje musza ponosic koszty wychowania malego czlowieka jest oczywiste.
Dex | 188.47.83.* | 08 Listopada, 2018 10:58
Bo fundusz alimentacyjny to pieniądze publiczne. Jeśli tatuś się nie poczuwa by płacić alimenty na własne dziecko, to się też nie poczuwa, by spłacać zadłużenie wobec funduszu. Wbrew pozorom egzekucja nie jest zbyt skuteczna, bo cwaniaki mają wprawę w uchylaniu się od niej.
Jednak gdy matka nie zna danych ojca dziecka, to i tak nie dostanie kasy z funduszu, bo najpierw musiałaby uzyskać tytuł wykonawczy przeciwko ojcu dziecka, a to może być trudne, gdy nie umie go namierzyć.
To, ze twoi znajomi płacą na własne dzieci, nie oznacza, że wszyscy rodzice się poczuwają do obowiązku. Gdyby było tak różowo jak piszesz to fundusz alimentacyjny nie miałby racji bytu.
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 08 Listopada, 2018 11:03
no wlasnie. wiec mimo ze nie wszyscy placa, to istnieje fundusz ktory rozwiazuje ten problem. nie widze wiec jak to mozeby byc, jak to zostalo stwierdzone, przyklad pracy syzyfowej (czyli bezcelowej, dla tych co nie sa biegli w mitologi).
wydaje mi sie dziwne ze matka nie chce posiadac zasobow dla wlasnego dziecka. a to jak jest sciagana kasa z zalegajacego alimenciarza to juz nie problem matki tylko panstwa. ono posiada sily policyjne jak i jest tworca obowiazujacego prawa, wiec niech ono sie martwi. z punktu widzenia matki liczy sie dobrobyt dziecka. wiec dziwi mnie ze matka nie chciala zeby jej dziecko mialo w zyciu lepiej, tylko potulnie zgodzila sie aby mialo minusa wzgledem rowiesnikow.
Dexter | 188.47.83.* | 08 Listopada, 2018 11:25
Tak, tylko że nie każdemu się należy kasa z FA. Progi są zrobione tak, że wiele osób się nie łapie na kasę stamtąd. Dochód na jedną osobę w rodzinie nie może przekraczać chyba 725zł (albo innej podobnie śmiesznej kwoty). Poza tym fundusz finansuje alimenty tylko do wys. 500zł, więc jeśli alimenty są zasądzone na wyższą kwotę, to fundusz tego nie wypłaca (tj. tej różnicy).
Nie wiadomo nawet, czy autorka znała prawdziwe nazwisko tego faceta. Jeśli nie znała jego danych to niby kogo miała pozwać o alimenty? A nawet jeśli znała, to może uznała, że nie warto się szarpać o te śmieszne sumy (zauważ, że jej syn jest już dorosły, a kiedyś alimenty były zasądzane na śmieszne kwoty).
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 08 Listopada, 2018 11:32
serio? sad wydaje wyrok w postaci nakazu placenia alimentow, koles uchyla sie od wykonywania wyroku i mimo tego fundusz alimentacyjny moze nie wyplacic? to po co on jest? bez sensu.
no dobrze, uznaje ze moje pojecie o zrzucaniu sie na koszty utrzymania dziecka przez rodzicow bylo nieco naiwne. po prostu nie miesci mi sie w glowie jak mozna nie placic na wlasne dziecko. to przeciez czesc mojego wlasnego DNA, forma niesmiertelnosci, jak moge nie chciec by mialo duzo zasobow?
Dexter | 188.47.83.* | 08 Listopada, 2018 11:58
Po prostu wypłaca kasę dla tych najbiedniejszych. Przy czym ustawodawcy się zapomniało, by razem z wysokością minimalnego wynagrodzenia za pracę, podwyższyć też próg, od jakiego się przyznaje świadczenie z funduszu (oni chyba nigdy tego nie podwyższyli, kwota się utrzymuje na tym samym poziomie odkąd obowiązuje ustawa, a ustawa jest z 2007r.). To jest temat rzeka.
Poza tym sam wyrok nie wystarczy, trzeba wszcząć egzekucję i jeśli ona będzie bezskuteczna, to wówczas można się starać o świadczenie z funduszu. Przy czym okres bezskuteczności musi wynosić min. 2 miesiące.
A co do ostatniego - w Polsce istnieje kult dłużnika. Dłużnik jest biedny i poszkodowany, a wierzyciel i komornik to złodzieje. Im ktoś jest bardziej cwany (lepiej kryje swój majątek), to jest lepiej postrzegany w swoim środowisku, a to, że pozbawia własne dzieci obiadu, to nieistotne. Przecież taki macho nie będzie płacił głupiej babie na kosmetyki (tak, wśród wielu panów pokutuje myślenie, że te pieniądze trafiają do kieszeni matki i są trwonione przez nią na głupoty, więc nie płacą wcale).
Nuśka | 5.173.40.* | 08 Listopada, 2018 15:30
Współczuję temu synowi trochę - nagle dowiedział się, że nie może być z dziewczyną, która kocha, a jego ojciec jednak ma poczucie obowiązku... Tylko, że nie do niego :/
Swoją drogą faceci i kobiety porzacający dzieci powinni być kastrowani tępym nożem. Rozumiem że można nie lubić partnerki/partnera ale dziecka nie robi się przypadkiem i jak umieją pchać dupy do łóżka to niech też nauczą się odpowiedzialności.
4fater | 178.37.30.* | 08 Listopada, 2018 23:09
Ciekawe tylko czy syn puknął już siostrę albo raczej ile razy
ja | 77.65.48.* | 23 Listopada, 2018 14:02
ciekawi mnie czemu zostawił akurat syna...
SzFejk | 5.173.176.* | 23 Listopada, 2018 14:49
Bo płeć dziecka nie miała tu nic do rzeczy.