Latami mieliśmy z dziewczyną wspólne konto. Ja zarabiam znacznie lepiej, ale to nigdy nie było problemem bo wydatki planowaliśmy wspólnie. Od paru miesięcy ukochana słucha różnych motywacyjnych audiobooków i jej zaczęło odwalać. Wydała masę siana na pierdoły, bez konsultacji ze mną, a kiedy miałem pretensje to mówiła, że wspomnienia nie mają ceny i są ważniejsze niż dobra materialnie. Tylko ona nie chciała przeżywać, jeździć, czy zwiedzać, a wszystko wydawała na ciuchy i kosmetyki to co to za wspomnienia? Po paru wielkich awanturach, usłyszałem, że ona wcale nie wydaje za dużo - to JA zarabiam za mało. Coś we mnie pękło! Podziękowałem, jej za te wszystkie wspólnie spędzone lata i poprosiłem, żeby się wyprowadziła z mieszkania, które kupiłem jeszcze zanim się poznaliśmy. Nie potrafi zrozumieć, jak mogłem zniszczyć taką wielką miłość przez taką pierdołę jak pieniądze... ja nie potrafię zrozumieć jak ktoś może tak się diametralnie zmienić pod wpływem, bzdur wygadywanych przez obce osoby. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
-5
1
Synaja | 176.221.125.* | 22 Sierpnia, 2022 22:38Ten komentarz psuł Wam humor, więc został ukryty. Pokaż go
Historia rzeczywiście przykra ale tragicznie się czyta przez nieumiejętność stawiania przecinków. Spróbuj przeczytać to na głos.
-2
2
Jonash | 95.91.223.* | 22 Sierpnia, 2022 23:06
Ssss...alaj Synaja. Yafud extra. Masz kasę,jesteś wolny,doświadczony... Baw się. Przytulać kobitki głęboko ,nie wyróżniaj, Wydawaj kasę na siebie.
-1
3
just_me | 31.61.165.* | 23 Sierpnia, 2022 01:16
Uuuuu. Wiesz że kobiety wymyśliły specjalny termin na ograniczanie ich wydatków? Przemoc ekonomiczna;)
-2
4
Kura | 89.65.138.* | 23 Sierpnia, 2022 01:18
Po przecinku robimy spację, a przed przecinkiem nie robimy :) Może troszkę jestem tu złośliwa, ale poprawne posługiwanie się językiem polskim tylko poprawi opinię innych o tobie.
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika Jonash[ Zobacz ]
-1
5
fejk | 89.64.40.* | 23 Sierpnia, 2022 09:07
Spokojnie, skoro przez lata byliście parą, a nie narzeczonymi, czy małżeństwem, to ten związek i tak nie miałby sensu według poniektórych użytkowników Yafuda :P Dobrze chłopie zrobiłeś. Jedyne, co byś mógł poprawić, gdyby ci zależało na utrzymaniu tego związku, to rozdzielić konta i niech się panna rządzi swoimi pieniędzmi, a nie twoimi. Oczywiście trzeba by zrobić zaraz po wypłacie jakąś zrzutkę na jedzenie i środki czystości dla obojga (jak np. mydło), zanim by wszystko wydała, bo potem byłby problem z podbieraniem rzeczy.
Just-me - a przemoc ekonomiczna nie jest wtedy, kiedy zarabia tylko jedna strona i mocno limituje "kieszonkowe"dla drugiej? Ewentualnie wymaga, że druga osoba, z niższą pensją, utrzyma cały dom, łącznie z nieprzewidzianymi wydatkami, a sam swoją pensję zostawia tylko i wyłącznie na swoje hobby? Tzn. podejrzewam, że pewnie "kiedyś tak było, ale teraz przemoc ekonomiczna oznacza to, to, to i to":D
1
6
Wuut | 5.173.139.* | 23 Sierpnia, 2022 10:12
Czasami siedzę w samochodzie pod marketem czekając na żonę robiąca zakupy i obserwuje wychodzących z zakupami i muszę stwierdzić że wielu ludziom ewidentnie odbiło bo niemożliwe jest by takie zakupy były możliwe do pochłoniecia przez nawet dużą rodzinę przez tydzień więc cześć zostanie zjedzona a duża część ląduje na wysypisku nie wspominając o ponad 100 kilogramowych maciorach których wózki uginaja się od czipsów i coli więc zapewne i była partnerka autora należy do tej grupy ludzi
0
7
Kate | 78.154.77.* | 23 Sierpnia, 2022 10:47
Tak mi jakoś przypomniałeś jak mój były złotówki nie dawał na jedzenie, a jak za swoje pieniadze kupiłam jakieś mięso i je zrobiłam to tak połowę wyżarł z lodówki, a drugą połowę zabrał do roboty. No i bliska mi osoba miała taki przypadek że zaraz po szkole zaszła w ciążę z gnomem. Dziecko urodziła, dostała jakiś zasiłek 1000zl miesięcznie. Gnom ciągle jej wkręcał że to nie są pieniądze jej tylko dziecka. Złotówki na wspólne życie nie dał. A że mieszkali u jej rodziców więc wszystko opłacali rodzice. Do kompletu ona już nie wiedząc skąd wziąć pieniądze na jedzenie to przychodziła i brała od swoich rodziców. Przykre jest to że ona nadal nie widzi jaki to jest toksyk, a druga sprawa że jednak jak zachodzimy w ciążę to często jesteśmy wyłączone z rynku pracy na prawie dwa lata. Zwłaszcza kiedy w pierwszym trymestrze czas spędzamy głównie w okolicy sedesu. To jest dopiero ograniczenie wydatków kobitek.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika just_me[ Zobacz ]
Wypisz, wymaluj - partnerka mojego syna. Naczytała się różnych poradników "kołczingowych"i uznała, że za to, że urodziła dziecko należy jej się dożywotnie utrzymanie wg jej wymagań finansowych - bardzo wybujałych. No cóż - przeliczyła się. Tylko dziecka szkoda.
-2
9
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 10:51
Ehe :) a co to za audiobooki, bo nie znam ani jednego, który traktuje o braniu pieniędzy od faceta. Nie mniej jednak kilka miesięcy dramatu i już kończycie związek - to faktycznie NIE była miłość.
-2
10
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 10:55
Typowy komentarz ignoranta. Przemoc ekonomiczna dzieje się wtedy, kiedy mąż/żona nie łoży na utrzymanie lub wydziela skąpo pieniądze jednocześnie wiedząc, że sytuacja współmałżonka znacznie się pogorszyła lub umówili się np. że ona zostaje w domu z dzieckiem. Znam mężczyznę, wobec którego żona zastosowała przemoc ekonomiczną, bo jemu podwinęła się noga i nie miało dla tej raszpli znaczenia, że wcześniej zarabiał więcej niż ona. Nie chciała mu dać żadnych pieniędzy, bo ona bezrobotnego utrzymywać nie będzie - TAK WYGLĄDA PRZEMOC EKONOMICZNA.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika just_me[ Zobacz ]
-1
11
Kate | 78.154.77.* | 23 Sierpnia, 2022 11:03
Owszem osobne konta plus wspólny budżet na dom to świetny pomysł. Ja tak robię, bo moje rozwala kasę na głupoty typu 30 scyzoryków albo 15 lutownic. Także polecam każdemu. Aaaa latarki zapomniała bym. Latarek to ma już z setkę.
W odpowiedzi na komenatrz #5 użytkownika fejk[ Zobacz ]
-1
12
Toxic | 5.173.72.* | 23 Sierpnia, 2022 11:36
O przemocy ekonomicznej można mówić wtedy, gdy jej sprawca używa pieniędzy albo innych dóbr materialnych po to, aby uzależnić od siebie finansowo drugą osobę. Jest to jednocześnie forma zaspokojenia przez niego swojej potrzeby sprawowania nad nią kontroli i władzy. Przeczytajcie chociaż definicje zanim zaczniecie komentować..
-1
13
Panna X | 31.0.38.* | 23 Sierpnia, 2022 12:43
Również polecam. U mnie też się sprawdza. W matki boskiej pieniężnej opłacamy rachunki i robimy rozliczenia a potem hulaj dusza, każdy za własne. Owszem może się zdarzyć, że ktoś w danym miesiącu zrobi więcej zakupów albo przyjedzie z pizza, ale to wahania na poziomie max 200 zl w jedna lub druga strone. Więc już z tego się nie rozliczamy. Także jeszcze raz polecam i pozdrawiam.
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika Kate[ Zobacz ]
-1
14
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 13:14
Przemoc ekonomiczna ma wiele twarzy, może doczytaj zanim zaczniesz komentować - zacytowanie definicji z pierwszej strony www jaką znajdziesz nie świadczy o tym, że masz jakąkolwiek wiedzę. Również wydzielanie pieniędzy to przemoc (jeżeli osoba, której są one wydzielane nie może pozwolić sobie na życie np. kobiety muszą się prosić o pieniądze na artykuły higieniczne - co jest częste w tej formie przemocy).
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika Toxic[ Zobacz ]
0
15
Toxic | 5.173.72.* | 23 Sierpnia, 2022 19:24
To było ogólnie napisane, że zamiast od razu pisać na jakiś temat dobrze jest wcześniej przeczytać chociaż definicje problemu. To, że odbierasz to personalnie jako przytyk w Twoją stronę, to już nie moja sprawa.
W odpowiedzi na komenatrz #14 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
0
16
Nick | 37.47.227.* | 23 Sierpnia, 2022 21:09
Przemoc ekonomiczna jest też wtedy, kiedy kobieta odmawia powrotu do pracy po urodzeniu dziecka i oczekuje że się jej wszytko należy, polecam intercyzę
W odpowiedzi na komenatrz #14 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
0
17
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 22:10
Tak, to jest przemoc ekonomiczna :)
W odpowiedzi na komenatrz #16 użytkownika Nick[ Zobacz ]
te wszystkie bzdury tu wypisane to nie przemoc ale można to podciągnąć pod molestowanie pseudointelektualne
0
19
eterete | 109.241.24.* | 24 Sierpnia, 2022 02:26
Z ciekawości, czemu żona robi zakupy?
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Wuut[ Zobacz ]
0
20
Yafud | 37.47.78.* | 24 Sierpnia, 2022 15:41
Co dalej, obrażanie kogoś, to nie przemoc psychologiczna?
W odpowiedzi na komenatrz #18 użytkownika bajubaju[ Zobacz ]
0
21
TWHP | 104.28.131.* | 25 Sierpnia, 2022 00:32
Mnie bardziej interesuje - jak podzieliliście kasę ze wspólnego konta podczas rozstania? Oczywiście przy zwożeniu, że nie jechaliście od 1 do 1 tylko co na tym koncie się odłożyło przez lata;)
PS. Z dziewczyną nie zakłada się wspólnego konta. Większe prawdopodobieństwo, że odejdzie dziewczyna niż żona.
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
Synaja | 176.221.125.* | 22 Sierpnia, 2022 22:38Ten komentarz psuł Wam humor, więc został ukryty. Pokaż go
Historia rzeczywiście przykra ale tragicznie się czyta przez nieumiejętność stawiania przecinków. Spróbuj przeczytać to na głos.
Jonash | 95.91.223.* | 22 Sierpnia, 2022 23:06
Ssss...alaj Synaja.
Yafud extra. Masz kasę,jesteś wolny,doświadczony...
Baw się. Przytulać kobitki głęboko ,nie wyróżniaj,
Wydawaj kasę na siebie.
just_me | 31.61.165.* | 23 Sierpnia, 2022 01:16
Uuuuu. Wiesz że kobiety wymyśliły specjalny termin na ograniczanie ich wydatków? Przemoc ekonomiczna;)
Kura | 89.65.138.* | 23 Sierpnia, 2022 01:18
Po przecinku robimy spację, a przed przecinkiem nie robimy :)
Może troszkę jestem tu złośliwa, ale poprawne posługiwanie się językiem polskim tylko poprawi opinię innych o tobie.
fejk | 89.64.40.* | 23 Sierpnia, 2022 09:07
Spokojnie, skoro przez lata byliście parą, a nie narzeczonymi, czy małżeństwem, to ten związek i tak nie miałby sensu według poniektórych użytkowników Yafuda :P Dobrze chłopie zrobiłeś. Jedyne, co byś mógł poprawić, gdyby ci zależało na utrzymaniu tego związku, to rozdzielić konta i niech się panna rządzi swoimi pieniędzmi, a nie twoimi. Oczywiście trzeba by zrobić zaraz po wypłacie jakąś zrzutkę na jedzenie i środki czystości dla obojga (jak np. mydło), zanim by wszystko wydała, bo potem byłby problem z podbieraniem rzeczy.
Just-me - a przemoc ekonomiczna nie jest wtedy, kiedy zarabia tylko jedna strona i mocno limituje "kieszonkowe"dla drugiej? Ewentualnie wymaga, że druga osoba, z niższą pensją, utrzyma cały dom, łącznie z nieprzewidzianymi wydatkami, a sam swoją pensję zostawia tylko i wyłącznie na swoje hobby? Tzn. podejrzewam, że pewnie "kiedyś tak było, ale teraz przemoc ekonomiczna oznacza to, to, to i to":D
Wuut | 5.173.139.* | 23 Sierpnia, 2022 10:12
Czasami siedzę w samochodzie pod marketem czekając na żonę robiąca zakupy i obserwuje wychodzących z zakupami i muszę stwierdzić że wielu ludziom ewidentnie odbiło bo niemożliwe jest by takie zakupy były możliwe do pochłoniecia przez nawet dużą rodzinę przez tydzień więc cześć zostanie zjedzona a duża część ląduje na wysypisku nie wspominając o ponad 100 kilogramowych maciorach których wózki uginaja się od czipsów i coli więc zapewne i była partnerka autora należy do tej grupy ludzi
Kate | 78.154.77.* | 23 Sierpnia, 2022 10:47
Tak mi jakoś przypomniałeś jak mój były złotówki nie dawał na jedzenie, a jak za swoje pieniadze kupiłam jakieś mięso i je zrobiłam to tak połowę wyżarł z lodówki, a drugą połowę zabrał do roboty.
No i bliska mi osoba miała taki przypadek że zaraz po szkole zaszła w ciążę z gnomem. Dziecko urodziła, dostała jakiś zasiłek 1000zl miesięcznie. Gnom ciągle jej wkręcał że to nie są pieniądze jej tylko dziecka. Złotówki na wspólne życie nie dał. A że mieszkali u jej rodziców więc wszystko opłacali rodzice. Do kompletu ona już nie wiedząc skąd wziąć pieniądze na jedzenie to przychodziła i brała od swoich rodziców. Przykre jest to że ona nadal nie widzi jaki to jest toksyk, a druga sprawa że jednak jak zachodzimy w ciążę to często jesteśmy wyłączone z rynku pracy na prawie dwa lata. Zwłaszcza kiedy w pierwszym trymestrze czas spędzamy głównie w okolicy sedesu. To jest dopiero ograniczenie wydatków kobitek.
wandea [YAFUD.pl] | 23 Sierpnia, 2022 10:47
Wypisz, wymaluj - partnerka mojego syna. Naczytała się różnych poradników "kołczingowych"i uznała, że za to, że urodziła dziecko należy jej się dożywotnie utrzymanie wg jej wymagań finansowych - bardzo wybujałych. No cóż - przeliczyła się. Tylko dziecka szkoda.
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 10:51
Ehe :) a co to za audiobooki, bo nie znam ani jednego, który traktuje o braniu pieniędzy od faceta. Nie mniej jednak kilka miesięcy dramatu i już kończycie związek - to faktycznie NIE była miłość.
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 10:55
Typowy komentarz ignoranta. Przemoc ekonomiczna dzieje się wtedy, kiedy mąż/żona nie łoży na utrzymanie lub wydziela skąpo pieniądze jednocześnie wiedząc, że sytuacja współmałżonka znacznie się pogorszyła lub umówili się np. że ona zostaje w domu z dzieckiem. Znam mężczyznę, wobec którego żona zastosowała przemoc ekonomiczną, bo jemu podwinęła się noga i nie miało dla tej raszpli znaczenia, że wcześniej zarabiał więcej niż ona. Nie chciała mu dać żadnych pieniędzy, bo ona bezrobotnego utrzymywać nie będzie - TAK WYGLĄDA PRZEMOC EKONOMICZNA.
Kate | 78.154.77.* | 23 Sierpnia, 2022 11:03
Owszem osobne konta plus wspólny budżet na dom to świetny pomysł. Ja tak robię, bo moje rozwala kasę na głupoty typu 30 scyzoryków albo 15 lutownic. Także polecam każdemu.
Aaaa latarki zapomniała bym. Latarek to ma już z setkę.
Toxic | 5.173.72.* | 23 Sierpnia, 2022 11:36
O przemocy ekonomicznej można mówić wtedy, gdy jej sprawca używa pieniędzy albo innych dóbr materialnych po to, aby uzależnić od siebie finansowo drugą osobę. Jest to jednocześnie forma zaspokojenia przez niego swojej potrzeby sprawowania nad nią kontroli i władzy.
Przeczytajcie chociaż definicje zanim zaczniecie komentować..
Panna X | 31.0.38.* | 23 Sierpnia, 2022 12:43
Również polecam. U mnie też się sprawdza. W matki boskiej pieniężnej opłacamy rachunki i robimy rozliczenia a potem hulaj dusza, każdy za własne.
Owszem może się zdarzyć, że ktoś w danym miesiącu zrobi więcej zakupów albo przyjedzie z pizza, ale to wahania na poziomie max 200 zl w jedna lub druga strone. Więc już z tego się nie rozliczamy.
Także jeszcze raz polecam i pozdrawiam.
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 13:14
Przemoc ekonomiczna ma wiele twarzy, może doczytaj zanim zaczniesz komentować - zacytowanie definicji z pierwszej strony www jaką znajdziesz nie świadczy o tym, że masz jakąkolwiek wiedzę. Również wydzielanie pieniędzy to przemoc (jeżeli osoba, której są one wydzielane nie może pozwolić sobie na życie np. kobiety muszą się prosić o pieniądze na artykuły higieniczne - co jest częste w tej formie przemocy).
Toxic | 5.173.72.* | 23 Sierpnia, 2022 19:24
To było ogólnie napisane, że zamiast od razu pisać na jakiś temat dobrze jest wcześniej przeczytać chociaż definicje problemu. To, że odbierasz to personalnie jako przytyk w Twoją stronę, to już nie moja sprawa.
Nick | 37.47.227.* | 23 Sierpnia, 2022 21:09
Przemoc ekonomiczna jest też wtedy, kiedy kobieta odmawia powrotu do pracy po urodzeniu dziecka i oczekuje że się jej wszytko należy, polecam intercyzę
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 22:10
Tak, to jest przemoc ekonomiczna :)
bajubaju [YAFUD.pl] | 23 Sierpnia, 2022 22:20
te wszystkie bzdury tu wypisane to nie przemoc ale można to podciągnąć pod molestowanie pseudointelektualne
eterete | 109.241.24.* | 24 Sierpnia, 2022 02:26
Z ciekawości, czemu żona robi zakupy?
Yafud | 37.47.78.* | 24 Sierpnia, 2022 15:41
Co dalej, obrażanie kogoś, to nie przemoc psychologiczna?
TWHP | 104.28.131.* | 25 Sierpnia, 2022 00:32
Mnie bardziej interesuje - jak podzieliliście kasę ze wspólnego konta podczas rozstania? Oczywiście przy zwożeniu, że nie jechaliście od 1 do 1 tylko co na tym koncie się odłożyło przez lata;)
PS. Z dziewczyną nie zakłada się wspólnego konta. Większe prawdopodobieństwo, że odejdzie dziewczyna niż żona.