Mój pierwszy chłopak zerwał ze mną po 8 latach i długo leczyłam złamane serce. Spotykałam się z paroma facetami, ale z nikim nie poczułam prawdziwego połączenia dopóki nie poznałam obecnego. Po paru miesiącach odważyłam się powiedzieć mu, że go kocham i mogłabym z nim spędzić resztę życia. Wzruszył tylko ramionami i powiedział, że może spróbować ze mną wytrzymać jeszcze parę miesięcy. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
-2
1
Lusia | 77.65.104.* | 21 Sierpnia, 2022 20:33
I serio nic wcześniej podejrzanego nie zauważyłaś? Choć może warto też pomyśleć nad swoim charakterem
A może chłopak po prostu żartował? Wiem, że nie jest to specjalnie zabawne, ale różnie ludzie reagują na takie wyznania.
-4
6
Ariadna | 31.61.181.* | 22 Sierpnia, 2022 00:01
"Chłopak"przez 8 lat? Bez zaręczyn, bez ślubu, bez dzieci? Żadnego kroku naprzód? Ten związek nie był wiele wart, szkoda tylko zmarnowanych wielu lat życia, co dla kobiety jest szczególnie dotkliwe.
1
7
eterete | 109.241.24.* | 22 Sierpnia, 2022 00:37
dlaczego? aktualnie coraz mniej kobiet chce zaręczyn, ślubu, dzieci. co więcej, jeżeli kobieta tego chce, to nic nie stoi na przeszkodzie, by się oświadczyła. i co najważniejsze, o takich rzeczach po prostu się rozmawia, jeżeli oczekiwania się rozmijają - to ludzie się po prostu rozstają
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Ariadna[ Zobacz ]
1
8
TQRP | 193.56.105.* | 22 Sierpnia, 2022 00:41
Nowa tutaj? Ariadna pod każdą historią, gdzie da się tę idiotyczną teorię wtrącić powtarza, że związek oparty na innych, niż JEJ wartości jest bezwartościowy.
W odpowiedzi na komenatrz #7 użytkownika eterete[ Zobacz ]
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika TQRP[ Zobacz ]
-2
10
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 07:59
Jestem z moim partnerem mamy 8 rocznice, jestesmy razem BEZ papierow i dzieci. Budujemy wlasnie WZPOLNY dom. Zawarlismy malzenstwo, ale wylacznie pomiedzy soba, po co nam panstwo czy klecha do tego nie wiem. Polecam serdecznie :)
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Ariadna[ Zobacz ]
0
11
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 08:02
Dlaczego w jej charakterze? Bo sie zakochala? Wtf? Problem to jest z facetem, ktory wedlug wyznania jest z nia, bo nie ma aktualnie lepszej opcji. Natomiast to faktycznie moglbyc zart, niektorzy ludzie panikuja przy takich wyznaniach, a on widac zakochany nie jest lub jeszcze tego nie wie.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika Lusia[ Zobacz ]
1
12
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 08:22
No właśnie. Strasznie dziwny związek. Po max dwóch latach zaczyna się rozmawiać o przyszłości. Jeśli ktoś mówi że nie wie czy chce to nie chce. Next.
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Ariadna[ Zobacz ]
Z moim mężem jestem 15 lat z czego 4 po ślubie. W naszych relacjach kompletnie nic się nie zmieniło, przynajmniej ja nie widzę różnicy. Natomiast "papierek"ułatwił nam prozę życia. Przekonałam się o tym gdy mój mąż trafił do szpitala, a ja musiałam pewne sprawy w jego imieniu załatwiać, co nie było by możliwe, gdybym według prawa, była dla niego obcą osobą. Więc ja polecam małżeństwo z praktycznego punktu widzenia.
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
-1
14
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 08:31
Było już parę takich historii. Baa osobiście znałam piątkę która była 11 lat i papiery nie były im do niczego potrzebne. Ofc ona przepracowała tylko 3 miesiące w swoim życiu. Skończyło się tak że po 11 latach on poznał Ukrainke i rok później miał żonę. A ona została bez perspektyw, z myślami samobójczymi bo przecież miało być na zawsze. W okolicy miałam też kobitkę która żyła z chłopem bez ślubu. Wszystko czego się dorobiła z nim zostało jej odebrane po jego śmierci bo przecież na nic nie miała papierów. Testament który zostawił został zgrabnie podważony przez jego rodzinkę i dzieciaki z poprzedniego małżeństwa. Baa w rodzinie męża był taki przypadek, gdzie była żona z dzieciakami zawinęła mieszkanie byłego męża, jego resztę wypłaty, która jej się nie należała i pieniądze z polisy zapisanej na mojego męża. Na to mieszkanie pracował zmarły, jego obecna kobieta, dziadkowie męża i matka mojego męża, a siostra zmarłego. Była żonka nie dorzuciła nawet złotówki bo wolała jeździć na hassanach w Niemczech, a dzieciaki zostały z jej matką w Polsce.
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
-1
15
fejk | 89.64.40.* | 22 Sierpnia, 2022 08:44
No tak, załóżmy, że to był jej pierwszy chłopak i zaczęli ze sobą chodzić w wieku 14 lat. Według Kate w wieku 16 lat powinni już rozmawiać o wzięciu ślubu, BO SĄ JUŻ AŻ DWA LATA ZE SOBĄ, HELOŁ! Ariadna byłaby tylko w szoku, że w wieku 22 lat nie mają ślubu i gromadki dzieci, bo przecież są już ze sobą od długich ośmiu lat. Weźcie się dziewczyny puknijcie, bo nawet nie wiecie, kiedy się ich relacja zaczęła, a mądrzycie się jak te stare baby z pierwszych ławek kościoła.
-1
16
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 09:33
W małżeństwie także są takie przypadki, nie mniej jednak 1. ja nie tworzę związku, aby się zabezpieczyć, 2. nie mam takiej sytuacji, gdzie cieci, czy rodzina cokolwiek mogliby dostać (to jedynak) i 3. dom jest wspólny :) Związki bardzo często oparte są o wspólny cel: fundamentem mogą być finanse, może być s.eks lub dom, może być rodzina - kiedy spełni się fundament wówczas albo szuka się innego celu, albo związek się rozpada. Tak wiele rozwodów i dramatów nie wzięło się znikąd. Nasz fundament jest nierozerwalny, ponieważ jest bardzo trudny do osiągnięcia i został oparty o wartości duchowe i umysłowe (tak, nie jesteśmy typowymi ludźmi) natomiast co do takich historii :) Mnóóóóóstwo się słyszy różnych rzeczy, papier nie daje nic poza własnością materialną - a tę posiadam.
W odpowiedzi na komenatrz #14 użytkownika Kate[ Zobacz ]
-1
17
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 09:43
Jedno słowo: notariusz (jesteśmy zabezpieczeni również na wypadki losowe tego typu). Jak mój partner będzie chciał podpisać dokumenty, to nie ma problemu, ale bez nacisków, bo ja też jakoś za bardzo do tego wyrywna nie jestem. Już sobie przysięgaliśmy, więc po co drugi raz? :) Nie mniej jednak rozumiem Waszą decyzję.
W odpowiedzi na komenatrz #13 użytkownika YerbaMate[ Zobacz ]
Oczywiście. Każdy musi przezyc życie po swojemu i tak jak mu pasuje. Nie ma jedynej słusznej drogi. Życzę wam dużo szczęścia i wielu wspólnych lat.
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
-1
19
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 11:38
Ta 14 lat.. ile znasz takich par które są razem od 14 roku życia? Ja znałam trzy, jedna(oboje w tym samym wieku) i druga parka, ona 16, on sporo więcej jak zaczęli chodzić. Nie muszę mówić że oba małżeństwa nie przetrwały roku. Oba po 8-9 lat chodzenia. W tym jedno otrzymało stwierdzenie nieważności w sądzie biskupim. Trzecia parka dobrali się ściemniacze i dlatego małżeństwo trwa. Szkoda mi tych dziewczyn bo obie są z mojej klasy w liceum i naprawdę nie zapowiadało się na taki koniec. Młodociane związki z reguły są niedobrane. Wszyscy dojrzewamy do ok 25 roku życia. I jak tak popatrzyłam sobie na moich ówczesnych chłopaków to jakoś nie wyobrażam sobie żebyśmy byli dzisiaj razem.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika fejk[ Zobacz ]
-1
20
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 11:50
Poczytaj sobie o tym jakie są kwestie dziedziczenia. Ja akurat jestem na świeżo i okazuje się że była żonka wuja też może położyć łapę na mieszkaniu dziadków, a to że przyjdzie po hajs jest pewne. Mimo pełnego zabezpieczenia. Tak po rozmowie z prawnikiem który mnie reprezentuje to mogę Ci powiedzieć jedno. Nawet notariusz może taką umowę spartaczyć, jednym zapisem który odwołuje pełna darowiznę. Wystarczy np zapis o tym że darowizna owszem, ale właściciel mieszkania zamieszkuje do końca życia. I masz furtkę na 5 lat na dochodzenie spadku. Jeśli chodzi o dom. Nieważne że nie dołożyli złotówki do budowy. W przypadku śmierci mają prawo do dochodzenia spadku. Dopiero małżeństwo zawęża ten krąg spadkobierców do zstepnych i małżonka.
W odpowiedzi na komenatrz #16 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
-1
21
PVWT | 94.246.180.* | 22 Sierpnia, 2022 12:15
Jak zwykle Ariadna- królowa "poczekaj a powiem ci jak mam żyć"i Kate ze swoim kompleksem małżeństwa i dowodami anegdotycznymi :D
-1
22
PVWT | 94.246.180.* | 22 Sierpnia, 2022 12:16
"jak masz żyć"oczywiście.
-1
23
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 12:26
Nie mogą dziedziczyć nie swojej własności :) na spokojnie wszystko jest ustalone, akt notarialny jest stworzony bardzo dobrze, przez fachowców.
W odpowiedzi na komenatrz #20 użytkownika Kate[ Zobacz ]
-1
24
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 12:31
Bardzo dziękuję i wzajemnie :)
W odpowiedzi na komenatrz #18 użytkownika YerbaMate[ Zobacz ]
-1
25
fejk | 89.64.40.* | 22 Sierpnia, 2022 13:17
Kate - widzisz, sama znasz trzy takie pary, więc to nie jest rzadka sytuacja i na 100%, w skali Polski, nie było tylko i wyłącznie trzy takie przypadki. Więc spokojnie autorce mogło się to samo trafić, tylko bez rocznego małżeństwa.. A co za tym idzie - mimo że znasz takie przypadki i ci szkoda koleżanek, to nadal uważasz, że po dwóch latach, w wieku 16 lat, powinny już planować swoją przyszłość z wybrankami, a nie chodzić z nimi po 8-9 lat. Nie dałaś żadnych widełek, wyjątków, zresztą tak samo jak Ariadna, choć ona nie przyznała się, że takie przypadki zna, może dlatego nie pomyślała. I też nie mówię, że to na pewno była podstawówkowa miłość - nie znam autorki tak samo jak ty, dlatego scenariuszy może być mnóstwo.
W odpowiedzi na komenatrz #20 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
27
Lusia | 77.65.104.* | 22 Sierpnia, 2022 15:25
W jej charakterze, że kolejny facet ma jej dość
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
1
28
Lusia | 77.65.104.* | 22 Sierpnia, 2022 15:27
Albo że wybiera takich beznadziejnych facetów
W odpowiedzi na komenatrz #27 użytkownika Lusia[ Zobacz ]
0
29
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 17:02
O rany... dwóch mężczyzn nie chce wiązać z nią przyszłości, a ty uważasz, że to problem w niej. Znaczy ty się ochajtałaś z pierwszym facetem, który na ciebie popatrzył? Spoko podejście :) Kocham ludzi, którzy kompletnie nie wiedzą nic o drugiej osobie, ale twardo doszukują się w niej problemów psychologicznych, czyżby projekcja?
W odpowiedzi na komenatrz #27 użytkownika Lusia[ Zobacz ]
0
30
Lusia | 77.65.104.* | 22 Sierpnia, 2022 20:30
Nie, nie "ochajtałam się"z pierwszym lepszym, mało tego - nigdy nie miałam męża, za to narzeczonego owszem. Ja nie mówię, że albo problem jest w jej charakterze albo źle wybiera facetów
W odpowiedzi na komenatrz #29 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
0
31
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 23:04
No to możesz się zdziwić i to bardzo mocno.
W odpowiedzi na komenatrz #23 użytkownika Yafud[ Zobacz ]
0
32
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 23:13
Zgadza się. Z wieloma ludźmi współpracuje, z wieloma ludźmi mam kontakt. Jakoś tak wyszło, że jestem niezłym słuchaczem, a do tego mam "miła buzię", więc zdarzają mi się sytuacje kiedy po 2-3 tygodniach współpracy ludzie zaczynają opowiadać swoje historie i czesto są to historie gdzie włos się jeży. Albo czasem gadam z kumplem który jest adwokatem w sądzie biskupim. Tam to dopiero lecą brudy, tam się nikt nie hamuje pod względem opowieści np spod kolderki. Mam w rodzinie paru prawników itd. Prawnik który prowadzi moje sprawy, osiwiał w ciągu ostatnich 4 lat. A gość nie prowadzi rozwodów tylko sprawy spadkowe, albo zusowskie. Tak usiedliśmy kiedyś, zaczęliśmy gadać po omówieniu moich spraw to o mamunciu,
W odpowiedzi na komenatrz #26 użytkownika hankmoody[ Zobacz ]
0
33
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 23:14
No i jeszcze ty z jak zwykle komentarzami z du***py.
W odpowiedzi na komenatrz #21 użytkownika PVWT[ Zobacz ]
0
34
just_me | 31.61.165.* | 23 Sierpnia, 2022 01:26
A ja? O mnie już zapomnieliście? :(
W odpowiedzi na komenatrz #33 użytkownika Kate[ Zobacz ]
Przede wszystkim - nie ma problemów z lekarzami ani szpitalem, bo tam ZAWSZE podaje się osobę do kontaktu i informacji - i wcale nie musi to być mąż. Wypraktykowałam to przez kilkanaście lat życia w związku partnerskim (aż do śmierci mojego partnera). Trzeba trafić na wyjątkowego biurokratę i to tylko wtedy, gdy osoba trafi do szpitala nieprzytomna. Przy przyjmowania do szpitala osoby przytomnej zawsze pytają o osobę upoważnioną do informacji.
W odpowiedzi na komenatrz #13 użytkownika YerbaMate[ Zobacz ]
0
36
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 11:03
KAŻDY może się zdziwić, mąż cię może kopnąć w dupę upłynnić część majątku i "przegrać"w kasynie, tymczasem zdeponuje je sobie u mamusi. Najwięcej dramatów toczy się wśród ludzi, którzy przysięgali na dobre i na złe przed urzędasem lub klechą. I co? Nico, bo rozwodów jest coraz więcej, dramatów nie wiem czy jest więcej, ale są bardziej widoczne.
W odpowiedzi na komenatrz #31 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
37
Kate | 78.154.77.* | 23 Sierpnia, 2022 11:07
Bo ostatnio jakoś cicho siedzisz.:-)
W odpowiedzi na komenatrz #34 użytkownika just_me[ Zobacz ]
Różnie to bywa. Jednym z powodów dla których wzięłam ślub było to, że w krakowskim renomowanym szpitalu życzyli sobie tego do porodu rodzinnego. Kompletny bezsens, biorąc pod uwagę, że gdzie indziej nikogo to nie obchodzi. I to w zasadzie był do tej pory jedyny wpływ jaki ślub miał na moje życie XD I raczej się to nie zmieni, biorąc pod uwagę bądź styl życia. Ale jak ktoś sobie wyobraża magiczne fajerwerki i złoty sznureczek oplatający rączki i serduszka to czemu nie. Tylko, że wmawianie innym, że to jedyny sensowny sposób życia - i to nieustannie- jest zwyczajnie prostackie.
W odpowiedzi na komenatrz #35 użytkownika wandea[ Zobacz ]
Sama sobie odpowiedziałaś. W razie nagłego wypadku i braku deklaracji ze strony pacjenta, nie jesteś upoważniona do otrzymania jakichkolwiek informacji. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że da się pewnie to jakoś obejść. Nie uważam że małżeństwo jest jedyną słuszną droga. My się zdecydowaliśmy na ten krok nie tylko ze względu na "ułatwienie"sobie życia, a bardziej ze względu na wiarę i przekonania.
W odpowiedzi na komenatrz #35 użytkownika wandea[ Zobacz ]
0
40
Nick | 37.47.227.* | 23 Sierpnia, 2022 21:38
Te 8lat to pewnie koniec podstawówki i liceum, niektórzy przed 20ka jeszcze całego życia sobie nie planują.
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
41
Nick | 37.47.227.* | 23 Sierpnia, 2022 21:45
Odważyłas się otworzyć serce i dobrze, ale nie wyszło, nie poddawaj się szukaj dalej
----- W internecie i życiu bądź sobą, chyba że jesteś chamem wtedy nie.
1
42
just_me | 31.61.165.* | 24 Sierpnia, 2022 02:45
Ku uciesze innych yafudowiczów jak widać :P
W odpowiedzi na komenatrz #37 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
43
Kate | 78.154.77.* | 25 Sierpnia, 2022 00:03
Jestem zdania że związki są dla dorosłych, a nie dla dzieciaków i do takich związków się odnoszę. Zakładanie że ktoś zaczął chodzić z dziewczyną w wieku 12 lat i byli parą przez 8 lat to bullshit z wielu względów. Dlatego często śmiać mi się chce jak ktoś pisze że zaczęli pewnie w podstawówce razem chodzić. Pewnie dokładnie jak taka osoba która pisze taką bzdurę. Ciekawa jestem czy samemu chodziła 8 lat od gimnazjum z kimś. Na stówkę nie, bo zainteresowanie płcią przeciwną pojawia się ok 14-15 roku życia, ale do związku droga jeszcze daleka. Jak dla mnie to bardziej koleżeństwo.
W odpowiedzi na komenatrz #40 użytkownika Nick[ Zobacz ]
0
44
Nick | 31.60.153.* | 25 Sierpnia, 2022 22:20
Może dla niego było friends with benefits, a dla niej wielki dramat bo byli niedojrzali i tu akurat wiek niewiele zmienia bo i 30latkow znam mega niedojrzałych obu płci
W odpowiedzi na komenatrz #43 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
45
Nick | 31.60.153.* | 25 Sierpnia, 2022 22:21
Natomiast zdanie mój pierwszy chłopak daje mi kontekst że mógło to sie zacząć bliżej 15lat niż 25
W odpowiedzi na komenatrz #43 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
46
Kate | 37.109.33.* | 26 Sierpnia, 2022 00:09
Sądząc po statystykach(utraty dziewictwa) bardziej 16+. W Polsce to niecałe 18 lat o ile dobrze pamiętam.
W odpowiedzi na komenatrz #45 użytkownika Nick[ Zobacz ]
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
Lusia | 77.65.104.* | 21 Sierpnia, 2022 20:33
I serio nic wcześniej podejrzanego nie zauważyłaś? Choć może warto też pomyśleć nad swoim charakterem
KrowiPlacek [YAFUD.pl] | 21 Sierpnia, 2022 21:56
Jeśli się chłopakowi charakter nie podoba, to po co tkwi w tym związku?
Lusia | 188.33.240.* | 21 Sierpnia, 2022 22:12
Ja napisałam, że autorka powinna pomyśleć czy nie w jej charakterze jest problem
Lusia | 188.33.240.* | 21 Sierpnia, 2022 22:13
A ludzie tkwią w związkach z różnych powodów niestety
Sylwunia | 213.108.156.* | 21 Sierpnia, 2022 23:42
A może chłopak po prostu żartował? Wiem, że nie jest to specjalnie zabawne, ale różnie ludzie reagują na takie wyznania.
Ariadna | 31.61.181.* | 22 Sierpnia, 2022 00:01
"Chłopak"przez 8 lat? Bez zaręczyn, bez ślubu, bez dzieci? Żadnego kroku naprzód? Ten związek nie był wiele wart, szkoda tylko zmarnowanych wielu lat życia, co dla kobiety jest szczególnie dotkliwe.
eterete | 109.241.24.* | 22 Sierpnia, 2022 00:37
dlaczego? aktualnie coraz mniej kobiet chce zaręczyn, ślubu, dzieci. co więcej, jeżeli kobieta tego chce, to nic nie stoi na przeszkodzie, by się oświadczyła.
i co najważniejsze, o takich rzeczach po prostu się rozmawia, jeżeli oczekiwania się rozmijają - to ludzie się po prostu rozstają
TQRP | 193.56.105.* | 22 Sierpnia, 2022 00:41
Nowa tutaj? Ariadna pod każdą historią, gdzie da się tę idiotyczną teorię wtrącić powtarza, że związek oparty na innych, niż JEJ wartości jest bezwartościowy.
hankmoody [YAFUD.pl] | 22 Sierpnia, 2022 02:34
Hahahah "nowa tutaj?":D :D
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 07:59
Jestem z moim partnerem mamy 8 rocznice, jestesmy razem BEZ papierow i dzieci. Budujemy wlasnie WZPOLNY dom. Zawarlismy malzenstwo, ale wylacznie pomiedzy soba, po co nam panstwo czy klecha do tego nie wiem. Polecam serdecznie :)
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 08:02
Dlaczego w jej charakterze? Bo sie zakochala? Wtf? Problem to jest z facetem, ktory wedlug wyznania jest z nia, bo nie ma aktualnie lepszej opcji. Natomiast to faktycznie moglbyc zart, niektorzy ludzie panikuja przy takich wyznaniach, a on widac zakochany nie jest lub jeszcze tego nie wie.
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 08:22
No właśnie. Strasznie dziwny związek. Po max dwóch latach zaczyna się rozmawiać o przyszłości. Jeśli ktoś mówi że nie wie czy chce to nie chce. Next.
YerbaMate [YAFUD.pl] | 22 Sierpnia, 2022 08:25
Z moim mężem jestem 15 lat z czego 4 po ślubie. W naszych relacjach kompletnie nic się nie zmieniło, przynajmniej ja nie widzę różnicy. Natomiast "papierek"ułatwił nam prozę życia. Przekonałam się o tym gdy mój mąż trafił do szpitala, a ja musiałam pewne sprawy w jego imieniu załatwiać, co nie było by możliwe, gdybym według prawa, była dla niego obcą osobą. Więc ja polecam małżeństwo z praktycznego punktu widzenia.
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 08:31
Było już parę takich historii. Baa osobiście znałam piątkę która była 11 lat i papiery nie były im do niczego potrzebne. Ofc ona przepracowała tylko 3 miesiące w swoim życiu. Skończyło się tak że po 11 latach on poznał Ukrainke i rok później miał żonę. A ona została bez perspektyw, z myślami samobójczymi bo przecież miało być na zawsze.
W okolicy miałam też kobitkę która żyła z chłopem bez ślubu. Wszystko czego się dorobiła z nim zostało jej odebrane po jego śmierci bo przecież na nic nie miała papierów. Testament który zostawił został zgrabnie podważony przez jego rodzinkę i dzieciaki z poprzedniego małżeństwa. Baa w rodzinie męża był taki przypadek, gdzie była żona z dzieciakami zawinęła mieszkanie byłego męża, jego resztę wypłaty, która jej się nie należała i pieniądze z polisy zapisanej na mojego męża. Na to mieszkanie pracował zmarły, jego obecna kobieta, dziadkowie męża i matka mojego męża, a siostra zmarłego. Była żonka nie dorzuciła nawet złotówki bo wolała jeździć na hassanach w Niemczech, a dzieciaki zostały z jej matką w Polsce.
fejk | 89.64.40.* | 22 Sierpnia, 2022 08:44
No tak, załóżmy, że to był jej pierwszy chłopak i zaczęli ze sobą chodzić w wieku 14 lat. Według Kate w wieku 16 lat powinni już rozmawiać o wzięciu ślubu, BO SĄ JUŻ AŻ DWA LATA ZE SOBĄ, HELOŁ! Ariadna byłaby tylko w szoku, że w wieku 22 lat nie mają ślubu i gromadki dzieci, bo przecież są już ze sobą od długich ośmiu lat. Weźcie się dziewczyny puknijcie, bo nawet nie wiecie, kiedy się ich relacja zaczęła, a mądrzycie się jak te stare baby z pierwszych ławek kościoła.
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 09:33
W małżeństwie także są takie przypadki, nie mniej jednak 1. ja nie tworzę związku, aby się zabezpieczyć, 2. nie mam takiej sytuacji, gdzie cieci, czy rodzina cokolwiek mogliby dostać (to jedynak) i 3. dom jest wspólny :) Związki bardzo często oparte są o wspólny cel: fundamentem mogą być finanse, może być s.eks lub dom, może być rodzina - kiedy spełni się fundament wówczas albo szuka się innego celu, albo związek się rozpada. Tak wiele rozwodów i dramatów nie wzięło się znikąd.
Nasz fundament jest nierozerwalny, ponieważ jest bardzo trudny do osiągnięcia i został oparty o wartości duchowe i umysłowe (tak, nie jesteśmy typowymi ludźmi) natomiast co do takich historii :) Mnóóóóóstwo się słyszy różnych rzeczy, papier nie daje nic poza własnością materialną - a tę posiadam.
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 09:43
Jedno słowo: notariusz (jesteśmy zabezpieczeni również na wypadki losowe tego typu). Jak mój partner będzie chciał podpisać dokumenty, to nie ma problemu, ale bez nacisków, bo ja też jakoś za bardzo do tego wyrywna nie jestem. Już sobie przysięgaliśmy, więc po co drugi raz? :) Nie mniej jednak rozumiem Waszą decyzję.
YerbaMate [YAFUD.pl] | 22 Sierpnia, 2022 10:11
Oczywiście. Każdy musi przezyc życie po swojemu i tak jak mu pasuje. Nie ma jedynej słusznej drogi. Życzę wam dużo szczęścia i wielu wspólnych lat.
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 11:38
Ta 14 lat.. ile znasz takich par które są razem od 14 roku życia? Ja znałam trzy, jedna(oboje w tym samym wieku) i druga parka, ona 16, on sporo więcej jak zaczęli chodzić. Nie muszę mówić że oba małżeństwa nie przetrwały roku. Oba po 8-9 lat chodzenia. W tym jedno otrzymało stwierdzenie nieważności w sądzie biskupim. Trzecia parka dobrali się ściemniacze i dlatego małżeństwo trwa. Szkoda mi tych dziewczyn bo obie są z mojej klasy w liceum i naprawdę nie zapowiadało się na taki koniec. Młodociane związki z reguły są niedobrane. Wszyscy dojrzewamy do ok 25 roku życia. I jak tak popatrzyłam sobie na moich ówczesnych chłopaków to jakoś nie wyobrażam sobie żebyśmy byli dzisiaj razem.
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 11:50
Poczytaj sobie o tym jakie są kwestie dziedziczenia. Ja akurat jestem na świeżo i okazuje się że była żonka wuja też może położyć łapę na mieszkaniu dziadków, a to że przyjdzie po hajs jest pewne. Mimo pełnego zabezpieczenia. Tak po rozmowie z prawnikiem który mnie reprezentuje to mogę Ci powiedzieć jedno. Nawet notariusz może taką umowę spartaczyć, jednym zapisem który odwołuje pełna darowiznę. Wystarczy np zapis o tym że darowizna owszem, ale właściciel mieszkania zamieszkuje do końca życia. I masz furtkę na 5 lat na dochodzenie spadku. Jeśli chodzi o dom. Nieważne że nie dołożyli złotówki do budowy. W przypadku śmierci mają prawo do dochodzenia spadku. Dopiero małżeństwo zawęża ten krąg spadkobierców do zstepnych i małżonka.
PVWT | 94.246.180.* | 22 Sierpnia, 2022 12:15
Jak zwykle Ariadna- królowa "poczekaj a powiem ci jak mam żyć"i Kate ze swoim kompleksem małżeństwa i dowodami anegdotycznymi :D
PVWT | 94.246.180.* | 22 Sierpnia, 2022 12:16
"jak masz żyć"oczywiście.
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 12:26
Nie mogą dziedziczyć nie swojej własności :) na spokojnie wszystko jest ustalone, akt notarialny jest stworzony bardzo dobrze, przez fachowców.
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 12:31
Bardzo dziękuję i wzajemnie :)
fejk | 89.64.40.* | 22 Sierpnia, 2022 13:17
Kate - widzisz, sama znasz trzy takie pary, więc to nie jest rzadka sytuacja i na 100%, w skali Polski, nie było tylko i wyłącznie trzy takie przypadki. Więc spokojnie autorce mogło się to samo trafić, tylko bez rocznego małżeństwa.. A co za tym idzie - mimo że znasz takie przypadki i ci szkoda koleżanek, to nadal uważasz, że po dwóch latach, w wieku 16 lat, powinny już planować swoją przyszłość z wybrankami, a nie chodzić z nimi po 8-9 lat. Nie dałaś żadnych widełek, wyjątków, zresztą tak samo jak Ariadna, choć ona nie przyznała się, że takie przypadki zna, może dlatego nie pomyślała.
I też nie mówię, że to na pewno była podstawówkowa miłość - nie znam autorki tak samo jak ty, dlatego scenariuszy może być mnóstwo.
hankmoody [YAFUD.pl] | 22 Sierpnia, 2022 14:47
Kate, ależ Ty strasznie dużo ludzi znasz... :D
Lusia | 77.65.104.* | 22 Sierpnia, 2022 15:25
W jej charakterze, że kolejny facet ma jej dość
Lusia | 77.65.104.* | 22 Sierpnia, 2022 15:27
Albo że wybiera takich beznadziejnych facetów
Yafud | 37.47.110.* | 22 Sierpnia, 2022 17:02
O rany... dwóch mężczyzn nie chce wiązać z nią przyszłości, a ty uważasz, że to problem w niej. Znaczy ty się ochajtałaś z pierwszym facetem, który na ciebie popatrzył? Spoko podejście :) Kocham ludzi, którzy kompletnie nie wiedzą nic o drugiej osobie, ale twardo doszukują się w niej problemów psychologicznych, czyżby projekcja?
Lusia | 77.65.104.* | 22 Sierpnia, 2022 20:30
Nie, nie "ochajtałam się"z pierwszym lepszym, mało tego - nigdy nie miałam męża, za to narzeczonego owszem. Ja nie mówię, że albo problem jest w jej charakterze albo źle wybiera facetów
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 23:04
No to możesz się zdziwić i to bardzo mocno.
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 23:13
Zgadza się. Z wieloma ludźmi współpracuje, z wieloma ludźmi mam kontakt. Jakoś tak wyszło, że jestem niezłym słuchaczem, a do tego mam "miła buzię", więc zdarzają mi się sytuacje kiedy po 2-3 tygodniach współpracy ludzie zaczynają opowiadać swoje historie i czesto są to historie gdzie włos się jeży. Albo czasem gadam z kumplem który jest adwokatem w sądzie biskupim. Tam to dopiero lecą brudy, tam się nikt nie hamuje pod względem opowieści np spod kolderki. Mam w rodzinie paru prawników itd. Prawnik który prowadzi moje sprawy, osiwiał w ciągu ostatnich 4 lat. A gość nie prowadzi rozwodów tylko sprawy spadkowe, albo zusowskie. Tak usiedliśmy kiedyś, zaczęliśmy gadać po omówieniu moich spraw to o mamunciu,
Kate | 78.154.77.* | 22 Sierpnia, 2022 23:14
No i jeszcze ty z jak zwykle komentarzami z du***py.
just_me | 31.61.165.* | 23 Sierpnia, 2022 01:26
A ja? O mnie już zapomnieliście? :(
wandea [YAFUD.pl] | 23 Sierpnia, 2022 10:59
Przede wszystkim - nie ma problemów z lekarzami ani szpitalem, bo tam ZAWSZE podaje się osobę do kontaktu i informacji - i wcale nie musi to być mąż. Wypraktykowałam to przez kilkanaście lat życia w związku partnerskim (aż do śmierci mojego partnera).
Trzeba trafić na wyjątkowego biurokratę i to tylko wtedy, gdy osoba trafi do szpitala nieprzytomna. Przy przyjmowania do szpitala osoby przytomnej zawsze pytają o osobę upoważnioną do informacji.
Yafud | 37.47.78.* | 23 Sierpnia, 2022 11:03
KAŻDY może się zdziwić, mąż cię może kopnąć w dupę upłynnić część majątku i "przegrać"w kasynie, tymczasem zdeponuje je sobie u mamusi. Najwięcej dramatów toczy się wśród ludzi, którzy przysięgali na dobre i na złe przed urzędasem lub klechą. I co? Nico, bo rozwodów jest coraz więcej, dramatów nie wiem czy jest więcej, ale są bardziej widoczne.
Kate | 78.154.77.* | 23 Sierpnia, 2022 11:07
Bo ostatnio jakoś cicho siedzisz.:-)
KrowiPlacek [YAFUD.pl] | 23 Sierpnia, 2022 11:17
Różnie to bywa. Jednym z powodów dla których wzięłam ślub było to, że w krakowskim renomowanym szpitalu życzyli sobie tego do porodu rodzinnego. Kompletny bezsens, biorąc pod uwagę, że gdzie indziej nikogo to nie obchodzi. I to w zasadzie był do tej pory jedyny wpływ jaki ślub miał na moje życie XD I raczej się to nie zmieni, biorąc pod uwagę bądź styl życia. Ale jak ktoś sobie wyobraża magiczne fajerwerki i złoty sznureczek oplatający rączki i serduszka to czemu nie. Tylko, że wmawianie innym, że to jedyny sensowny sposób życia - i to nieustannie- jest zwyczajnie prostackie.
YerbaMate [YAFUD.pl] | 23 Sierpnia, 2022 14:17
Sama sobie odpowiedziałaś. W razie nagłego wypadku i braku deklaracji ze strony pacjenta, nie jesteś upoważniona do otrzymania jakichkolwiek informacji. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że da się pewnie to jakoś obejść. Nie uważam że małżeństwo jest jedyną słuszną droga. My się zdecydowaliśmy na ten krok nie tylko ze względu na "ułatwienie"sobie życia, a bardziej ze względu na wiarę i przekonania.
Nick | 37.47.227.* | 23 Sierpnia, 2022 21:38
Te 8lat to pewnie koniec podstawówki i liceum, niektórzy przed 20ka jeszcze całego życia sobie nie planują.
Nick | 37.47.227.* | 23 Sierpnia, 2022 21:45
Odważyłas się otworzyć serce i dobrze, ale nie wyszło, nie poddawaj się szukaj dalej
-----
W internecie i życiu bądź sobą, chyba że jesteś chamem wtedy nie.
just_me | 31.61.165.* | 24 Sierpnia, 2022 02:45
Ku uciesze innych yafudowiczów jak widać :P
Kate | 78.154.77.* | 25 Sierpnia, 2022 00:03
Jestem zdania że związki są dla dorosłych, a nie dla dzieciaków i do takich związków się odnoszę. Zakładanie że ktoś zaczął chodzić z dziewczyną w wieku 12 lat i byli parą przez 8 lat to bullshit z wielu względów. Dlatego często śmiać mi się chce jak ktoś pisze że zaczęli pewnie w podstawówce razem chodzić. Pewnie dokładnie jak taka osoba która pisze taką bzdurę. Ciekawa jestem czy samemu chodziła 8 lat od gimnazjum z kimś. Na stówkę nie, bo zainteresowanie płcią przeciwną pojawia się ok 14-15 roku życia, ale do związku droga jeszcze daleka. Jak dla mnie to bardziej koleżeństwo.
Nick | 31.60.153.* | 25 Sierpnia, 2022 22:20
Może dla niego było friends with benefits, a dla niej wielki dramat bo byli niedojrzali i tu akurat wiek niewiele zmienia bo i 30latkow znam mega niedojrzałych obu płci
Nick | 31.60.153.* | 25 Sierpnia, 2022 22:21
Natomiast zdanie mój pierwszy chłopak daje mi kontekst że mógło to sie zacząć bliżej 15lat niż 25
Kate | 37.109.33.* | 26 Sierpnia, 2022 00:09
Sądząc po statystykach(utraty dziewictwa) bardziej 16+. W Polsce to niecałe 18 lat o ile dobrze pamiętam.