Mój chłopak regularnie zostawia niesamowity syf w zlewie przez co ten regularnie się zapycha. Wczoraj wieczorem woda znowu przestała odpływać, więc poprosiłam go żeby się tym zajął. Przyszedł do łóżka i dumny stwierdził, że załatwione. Zdziwiłam się, że tak szybko ale byłam padnięta i nie drążyłam dalej tematu. Dzisiaj rano wchodzę do kuchni, a tam obraz nędzy i rozpaczy. Wszystko mokre i śmierdzące, a w powietrzu unosił się gryzący zapach. Idiota wlał całą butlę kreta do odpływu i stwierdził, że do rana problem sam się rozwiąże. Kreta było tyle, że przeżarł się przez gumową uszczelkę i wszystko wylało się pod zlew. Brak mi po prostu słów. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
-4
1
22:37 | 87.207.188.* | 27 Stycznia, 2017 22:36
Jeśli to prawda to zostaw to w takim stanie. Kaz chopu to naprawić
@szkodasłów,guma.jest substancją organiczną. Guma to długie łańcuchy polimerowe, których pojedyncze mery są organiczne. Czyli łańcuchy (a co za tym idzie również i guma), są organiczne
0
5
VSPR | 31.0.123.* | 28 Stycznia, 2017 03:36
No to ciekawe, po co na etykietkach kreta czerwonymi wykrzyknikami zaznaczają, żeby nie zostawiać go zbyt długo. Pewnie dla beki.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika szkoda słów[ Zobacz ]
0
6
Adam | 77.160.172.* | 28 Stycznia, 2017 08:06
Pytanie brzmi po co jesteś z takim idiota ? Chcesz sie całe życie męczyć ?
2
7
pani inżynier | 79.173.8.* | 28 Stycznia, 2017 08:34
Myślisz się. Po pierwsze, kret to wodorotlenek sodu, który nie wyżera tylko tworzyw sztucznych, a guma takowym nie jest - jest to organiczny polimer. Aczkolwiek wątpię w tę historię, bo kiedyś na laboratoriach ktoś przypadkiem wlał jednomolowy wodorotlenek sodu do umywalki zamiast do zlewek i mimo, że ten przeleżał w syfonie całą noc, nic się nie stało, guma była cała.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika szkoda słów[ Zobacz ]
0
8
szkoda słów | 87.199.4.* | 28 Stycznia, 2017 10:40
Dobrze, zastosowałem bardzo duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że soda kaustyczna czyli wodorotlenek sodu nie rozpuszcza materiałów typu guma,plastikowe rurki z pod umywalki. Bez wchodzenia w szczegóły czy uszczelka jest z gumy zrobionej z kauczuku czy syntetyczna guma...
W odpowiedzi na komenatrz #7 użytkownika pani inżynier[ Zobacz ]
0
9
pert | 84.38.84.* | 28 Stycznia, 2017 11:10
A może przezarlo coś z aluminium? W każdym razie i tak pół kuchni jest rozpierdzielone i brudne.
W odpowiedzi na komenatrz #7 użytkownika pani inżynier[ Zobacz ]
0
10
kleo | 89.76.251.* | 28 Stycznia, 2017 15:34
Współczuję :( Też sobie rozpieprzyłam kretem odpływ - w brodziku. Nie miałam pojęcia, że to się może zniszczyć. Naprawa wymiana kosztuje tylko 300 zł...
1
11
HKRU | 37.47.23.* | 28 Stycznia, 2017 16:00
Ciekawe, co takiego niezwykłego jest w tym brudasie i leniu, że wciąż się z nim męczysz, mimo że nie chce zmienić swojego postępowania?
0
12
Chemik | 83.11.64.* | 28 Stycznia, 2017 22:18
Nie wiem gdzie przeczytałeś takie pierdoły, że wodorotlenek sodu(czyli kret) nie reaguje ze związkami nieorganicznymi. Jedną z setek reackji jest między innymi reakcja tego wodorotlenku z aluminium(z glinem). W reakcji tej powstaje sól kompleksowa - tetrahydroksyglinian sodu. Reaguje również ze wszystkimi kwasami tlenowymi i beztlenowymi, Niektórymi metalami(amfoterycznymi), solami, ale również z masą związków organicznych...Więc jeden z dwóch idiotyzmów które napisałeś/aś mamy za sobą. Drugą sprawą jest "guma". Nie istnieje w nomenklaturze chemicznej coś takiego jak guma, jednak najczęściej tym nazywa się silikon, lub inne polimery, czyli związki o pochodzeniu ORGANICZNYM. Każdy z tych związków jest organiczny, a nie nieorganiczny. Dowód? Polimery są pochodnymi węglowodorów - w przypadku silikonu mamy do czynienia z poli związkami krzemu. Krzem jest połączony w monomerze najczęściej z pierścieniami aromatycznymi i łańcuszkami węglowodorowymi. Więc proszę się nie wypowiadać na tematy na które się nie ma pojęcia.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika szkoda słów[ Zobacz ]
0
13
O.1 | 194.116.252.* | 28 Stycznia, 2017 23:01
Też kiedyś czytałam coś podobnego, że kret rozpuszcza substancje organiczne typu resztki jedzenia, włosy, ale już np. ręczników papierowych nie. Więc jak ktoś zapcha kibel ręcznikami, to kret mu nie pomoże. Urban legend?
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika Chemik[ Zobacz ]
0
14
Szkoda słów | 87.199.4.* | 29 Stycznia, 2017 09:17
jak napisałem użyłem skrótu myślowego... nie wiem jak Ty w domu ale w moim w odpływie umywalki nie mam laboratorium chemicznego że kret znajdzie tam kwasy tlenowe i beztlenowe... Więc po co to pitolenie... chodzi mi o to, że z rzeczy znajdujących się w odpływie to kret rozpuści włosy itp, a nie zasrane uszczelki. Ale jak to w życiu teoretycy będą se przypominać czego się uczyli w szkole i kopiować teksty o NaOH, ale nadal z tego wychodzi, że uszczelki "gumowej"nie rozpuszcza... Nikt w domu nie ma laboratorium, że będzie przeprowadzał jakieś reakcje z NaOH oprócz tych w kiblu, i chyba chodzi o to żeby wiedzieli ludzie, że kret im nie rozpuści rury czy uszczelki...
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika Chemik[ Zobacz ]
0
15
pert | 84.38.84.* | 29 Stycznia, 2017 10:10
Jak się czepiamy to też dorzucę swoje 3 grosze;) nie istnieje metal amfoteryczny;>amfoteryczne miga być jego związki, ale nie sam on.
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika Chemik[ Zobacz ]
0
16
Beata | 83.21.11.* | 29 Stycznia, 2017 11:30
Też mam takiego idiotę, który identycznie przepycha zlew :-(
0
17
Zika | 88.156.226.* | 29 Stycznia, 2017 12:34
Jakbym czytała o swoim. Od komputera odrywać go granatem trzeba, prośba o jakąkolwiek pomoc w domu to obraza majestatu i spełnienie prośby na odpie.r.dol (bo może następnym razem zrobię to sama, jak należy). Generalnie od dłuższego czasu myślę że jestem mu potrzebna tylko do prowadzenia domu i seksu (to ostatnie też na dolnej granicy jego potrzeb, bo nie chcę w d.u.pę i nie zgadzam się na trójkąt), do słodkiego, wygodnego życia w którym jedyne obowiązki to te zawodowe. Jeśli za coś nie można zapłacić, to on tego nie zrobi. Chociaż nie, jedyne co zrobi z własnej woli to podrzuca gdzieś autem - bo uwielbia prowadzić (choć prawko mamy oboje). I uważa że to zwalnia go ze wszystkich pozostałych obowiązków wobec mnie. I tak, rozstanie wisi w powietrzu - jakimś dziwnym trafem On nie ma ochoty się rozchodzić i krótki czas po kłótniach się poprawia, ciekawe dlaczego.
0
18
Chemik | 83.20.70.* | 29 Stycznia, 2017 21:38
Brawo - masz mnie i mój oksymoron. Ale rzeczywiście - użyłem zbyt dużego i tym samym mylnego skrótu myślowego.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika pert[ Zobacz ]
0
19
Chemik | 83.20.70.* | 29 Stycznia, 2017 21:49
Po to, że na pisałeś że wodorotlenek sodu(czyli kret) nie "zeżre"(nie przereaguje) ze związkami nieorganicznymi. Podałem pare reakcji by udowodnić Twój błąd... i nie mówie tutaj o żadnym laboratorium. Kret w rzeczywistości zje aluminiową rurę(reagując z nią i dając sól kompleksową) oraz jest w stanie przereagować z silikonem(który jest organicznym związkiem).
W odpowiedzi na komenatrz #14 użytkownika Szkoda słów[ Zobacz ]
Widzę, że nadal nie rozumiesz o co mi chodziło więc napiszę Ci ostatni raz, chodziło mi to, że kret nie będzie wchodził w reakcje z rurą, uszczelką znajdującą sie w opdływie tylko z włosami itp. Swoją drogą ciekawe gdzie widziałeś rurke aluminiową w kanalizie;) i od razu uprzedzając Twoją dokładność, tak wiem, że to "sitko"na dnie umywalki jest aluminiowe, ale chyba by to musiało byc to przez pół roku umoczone, żeby przereagowało. Dla mnie koniec tematu, jak chcesz wymyślaj sobie jeszcze 1000 hipotetycznych niebywałych sytuacji;)
W odpowiedzi na komenatrz #19 użytkownika Chemik[ Zobacz ]
0
21
Robert | 84.209.247.* | 18 Czerwca, 2017 09:15
Sitko nie jest aluminiowe. Raczej jest ze stali nierdzewnej. (oczywiście są i plastikowe.) Wie ktoś jak zatrzymać proces rozpuszczania gumy? Rozlało mi się trochę oleju w bagażniku samochodu a ten doczłapał do uszczelki i owa klei się teraz niesamowicie. Podnosząc klapę muszę ją odrywać od uszczelki a często uszczelka wyłazi ze swojego miejsca... potem ciężko to umieścić na miejscu.
Dzięki
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
22:37 | 87.207.188.* | 27 Stycznia, 2017 22:36
Jeśli to prawda to zostaw to w takim stanie. Kaz chopu to naprawić
A zresztą walić to idę spać
tirael3 [YAFUD.pl] | 27 Stycznia, 2017 23:23
Gratuluję geniusza
szkoda słów | 87.199.4.* | 27 Stycznia, 2017 23:26
Ściema gdyż "soda"(czym w skrócie jest kret) nie żre substancji nieorganicznych jaką bez wątpienia jest guma...
Chemioholiczka | 83.11.125.* | 28 Stycznia, 2017 00:06
@szkodasłów,guma.jest substancją organiczną. Guma to długie łańcuchy polimerowe, których pojedyncze mery są organiczne. Czyli łańcuchy (a co za tym idzie również i guma), są organiczne
VSPR | 31.0.123.* | 28 Stycznia, 2017 03:36
No to ciekawe, po co na etykietkach kreta czerwonymi wykrzyknikami zaznaczają, żeby nie zostawiać go zbyt długo. Pewnie dla beki.
Adam | 77.160.172.* | 28 Stycznia, 2017 08:06
Pytanie brzmi po co jesteś z takim idiota ? Chcesz sie całe życie męczyć ?
pani inżynier | 79.173.8.* | 28 Stycznia, 2017 08:34
Myślisz się. Po pierwsze, kret to wodorotlenek sodu, który nie wyżera tylko tworzyw sztucznych, a guma takowym nie jest - jest to organiczny polimer. Aczkolwiek wątpię w tę historię, bo kiedyś na laboratoriach ktoś przypadkiem wlał jednomolowy wodorotlenek sodu do umywalki zamiast do zlewek i mimo, że ten przeleżał w syfonie całą noc, nic się nie stało, guma była cała.
szkoda słów | 87.199.4.* | 28 Stycznia, 2017 10:40
Dobrze, zastosowałem bardzo duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że soda kaustyczna czyli wodorotlenek sodu nie rozpuszcza materiałów typu guma,plastikowe rurki z pod umywalki. Bez wchodzenia w szczegóły czy uszczelka jest z gumy zrobionej z kauczuku czy syntetyczna guma...
pert | 84.38.84.* | 28 Stycznia, 2017 11:10
A może przezarlo coś z aluminium? W każdym razie i tak pół kuchni jest rozpierdzielone i brudne.
kleo | 89.76.251.* | 28 Stycznia, 2017 15:34
Współczuję :( Też sobie rozpieprzyłam kretem odpływ - w brodziku. Nie miałam pojęcia, że to się może zniszczyć. Naprawa wymiana kosztuje tylko 300 zł...
HKRU | 37.47.23.* | 28 Stycznia, 2017 16:00
Ciekawe, co takiego niezwykłego jest w tym brudasie i leniu, że wciąż się z nim męczysz, mimo że nie chce zmienić swojego postępowania?
Chemik | 83.11.64.* | 28 Stycznia, 2017 22:18
Nie wiem gdzie przeczytałeś takie pierdoły, że wodorotlenek sodu(czyli kret) nie reaguje ze związkami nieorganicznymi. Jedną z setek reackji jest między innymi reakcja tego wodorotlenku z aluminium(z glinem). W reakcji tej powstaje sól kompleksowa - tetrahydroksyglinian sodu. Reaguje również ze wszystkimi kwasami tlenowymi i beztlenowymi, Niektórymi metalami(amfoterycznymi), solami, ale również z masą związków organicznych...Więc jeden z dwóch idiotyzmów które napisałeś/aś mamy za sobą. Drugą sprawą jest "guma". Nie istnieje w nomenklaturze chemicznej coś takiego jak guma, jednak najczęściej tym nazywa się silikon, lub inne polimery, czyli związki o pochodzeniu ORGANICZNYM. Każdy z tych związków jest organiczny, a nie nieorganiczny. Dowód? Polimery są pochodnymi węglowodorów - w przypadku silikonu mamy do czynienia z poli związkami krzemu. Krzem jest połączony w monomerze najczęściej z pierścieniami aromatycznymi i łańcuszkami węglowodorowymi. Więc proszę się nie wypowiadać na tematy na które się nie ma pojęcia.
O.1 | 194.116.252.* | 28 Stycznia, 2017 23:01
Też kiedyś czytałam coś podobnego, że kret rozpuszcza substancje organiczne typu resztki jedzenia, włosy, ale już np. ręczników papierowych nie. Więc jak ktoś zapcha kibel ręcznikami, to kret mu nie pomoże. Urban legend?
Szkoda słów | 87.199.4.* | 29 Stycznia, 2017 09:17
jak napisałem użyłem skrótu myślowego... nie wiem jak Ty w domu ale w moim w odpływie umywalki nie mam laboratorium chemicznego że kret znajdzie tam kwasy tlenowe i beztlenowe... Więc po co to pitolenie... chodzi mi o to, że z rzeczy znajdujących się w odpływie to kret rozpuści włosy itp, a nie zasrane uszczelki. Ale jak to w życiu teoretycy będą se przypominać czego się uczyli w szkole i kopiować teksty o NaOH, ale nadal z tego wychodzi, że uszczelki "gumowej"nie rozpuszcza... Nikt w domu nie ma laboratorium, że będzie przeprowadzał jakieś reakcje z NaOH oprócz tych w kiblu, i chyba chodzi o to żeby wiedzieli ludzie, że kret im nie rozpuści rury czy uszczelki...
pert | 84.38.84.* | 29 Stycznia, 2017 10:10
Jak się czepiamy to też dorzucę swoje 3 grosze;) nie istnieje metal amfoteryczny;>amfoteryczne miga być jego związki, ale nie sam on.
Beata | 83.21.11.* | 29 Stycznia, 2017 11:30
Też mam takiego idiotę, który identycznie przepycha zlew :-(
Zika | 88.156.226.* | 29 Stycznia, 2017 12:34
Jakbym czytała o swoim. Od komputera odrywać go granatem trzeba, prośba o jakąkolwiek pomoc w domu to obraza majestatu i spełnienie prośby na odpie.r.dol (bo może następnym razem zrobię to sama, jak należy). Generalnie od dłuższego czasu myślę że jestem mu potrzebna tylko do prowadzenia domu i seksu (to ostatnie też na dolnej granicy jego potrzeb, bo nie chcę w d.u.pę i nie zgadzam się na trójkąt), do słodkiego, wygodnego życia w którym jedyne obowiązki to te zawodowe. Jeśli za coś nie można zapłacić, to on tego nie zrobi.
Chociaż nie, jedyne co zrobi z własnej woli to podrzuca gdzieś autem - bo uwielbia prowadzić (choć prawko mamy oboje). I uważa że to zwalnia go ze wszystkich pozostałych obowiązków wobec mnie.
I tak, rozstanie wisi w powietrzu - jakimś dziwnym trafem On nie ma ochoty się rozchodzić i krótki czas po kłótniach się poprawia, ciekawe dlaczego.
Chemik | 83.20.70.* | 29 Stycznia, 2017 21:38
Brawo - masz mnie i mój oksymoron. Ale rzeczywiście - użyłem zbyt dużego i tym samym mylnego skrótu myślowego.
Chemik | 83.20.70.* | 29 Stycznia, 2017 21:49
Po to, że na pisałeś że wodorotlenek sodu(czyli kret) nie "zeżre"(nie przereaguje) ze związkami nieorganicznymi. Podałem pare reakcji by udowodnić Twój błąd... i nie mówie tutaj o żadnym laboratorium. Kret w rzeczywistości zje aluminiową rurę(reagując z nią i dając sól kompleksową) oraz jest w stanie przereagować z silikonem(który jest organicznym związkiem).
szkoda slow | 31.182.95.* | 30 Stycznia, 2017 09:36
Widzę, że nadal nie rozumiesz o co mi chodziło więc napiszę Ci ostatni raz, chodziło mi to, że kret nie będzie wchodził w reakcje z rurą, uszczelką znajdującą sie w opdływie tylko z włosami itp. Swoją drogą ciekawe gdzie widziałeś rurke aluminiową w kanalizie;) i od razu uprzedzając Twoją dokładność, tak wiem, że to "sitko"na dnie umywalki jest aluminiowe, ale chyba by to musiało byc to przez pół roku umoczone, żeby przereagowało. Dla mnie koniec tematu, jak chcesz wymyślaj sobie jeszcze 1000 hipotetycznych niebywałych sytuacji;)
Robert | 84.209.247.* | 18 Czerwca, 2017 09:15
Sitko nie jest aluminiowe. Raczej jest ze stali nierdzewnej.
(oczywiście są i plastikowe.)
Wie ktoś jak zatrzymać proces rozpuszczania gumy?
Rozlało mi się trochę oleju w bagażniku samochodu a ten doczłapał do uszczelki i owa klei się teraz niesamowicie.
Podnosząc klapę muszę ją odrywać od uszczelki a często uszczelka wyłazi ze swojego miejsca... potem ciężko to umieścić na miejscu.
Dzięki